دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نقص بینایی , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نقص بینایی , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نقص بینایی کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص بینایی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 29 |
حجم | 338/73 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص بینایی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
باراگا (1976) کودکانی را نابینا میداند که فقط توانایی ادراک نور را دارند و لذا برای آموزش خواندن باید از خط بریل یا روشهای مشابه بدون استفاده از حس بینایی بهره گیرند. او کودکانی را کم بینا میداند که در تشخیص اشیایی که با فاصله از آنها قرار دارند دچار مشکل هستند، اما در تشخیص اشیا با مواردی که در فاصلههای کمتری از 60 سانتی متر میباشد مشکل چندانی ندارند. باراگا نوع سومی از این کودکان را تحت عنوان کودکان با اختلال در میدان دید اضافه میکند. این گروه در میدان دید خویش نقاط کوری دارند که اگر چیزی در این نقاط قرار گیرند، برای آنها قابل رویت نمیباشند. در هر صورت نقص بینایی، معلولیتی را سبب میشود که یادگیری را برای فرد دشوار میسازد (باراگا، 1976، به نقل از نادری، 1386).
فهرست مطالب
مقدمه 9
2-2 نقص بینایی 9
2-2-1 اهمیت حس بینایی 9
2-2-2 تعریف و طبقهبندی نقص بینایی 10
2-2-3 علل نقص بینایی 12
2-2-4 نحوه برخورد فرد نابینا با نقص بینایی 13
2-2-5 نکات ضروری در آموزش نابینایان 14
2-8 پیشینه و تاریخچه موضوع تحقیق
2-8-1 تحقیقات انجام شده پیرامون در خارج از کشور
2-8-2 تحقیقات انجام شده در ایران
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه اریک برن , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه اریک برن , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه اریک برن کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه اریک برن که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 97 |
حجم | 322/105 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
گروه درمانی تعاملی که به وسیله اریک برن ابداع شده، روی رفتارهای متقابل "اینک- و – اینجا" اعضاء گروه تأکید میکند(پورافکاری، 1376). گروه درمانی روش درمانی است که در آن مددجویان با یک طرح زمان بندی شده، با درمانگر ملاقات دارند و تمرکز آن روی خودآگاهی، درک از خود، پیشرفت و بهبود روابط بین فردی و ایجاد تغییرات رفتاری یا روی همه موارد میباشد(بک و همکاران، به نقل از عامری، 1384). و یک تئوری روانشناسی است که از بدو ابداع آن توسط دکتر اریک برن در اواخر دهه پنجاه میلادی تا کنون به علت تاثیر سریع آن در حل مشکلات عاطفی و رفتاری، کابردهای متعدد آن در آموزش، مشاوره، توسعه سازمانی، خلاقیت و... محبوبیت فراوان یافته است (فریدوالوین ، ترجمه عظیمی، 1384).
جودیت در سال 1990 در پژوهش خود از تحلیل تبادلی اریک برن برای سنجش میزان تغییرات مراجعین در روان درمانی استفاده کرد. نتایج حاکی از آن بود که آموزش TA بر روی حالت های والد انتقاد کننده و والد پژوهش دهنده و کودک تطابق یافته افراد اثربخشی مثبتی داشت. اما بر روی کودک طبیعی تأثیر چندانی مشاهده نشد(تادوبوهارت، ترجمه فیرزوبخت، 1379).
فهرست مطالب
تحلیل رفتار متقابل 14
تاریخچه تحلیل رفتار متقابل 14
تعریف تحلیل رفتار متقابل 14
فلسفه تحلیل رفتار متقابل 15
نظریه شخصیت برن 15
تحلیل کنشی حالات نفسانی 17
کودک مطیع و کودک طبیعی 17
کودک مطیع و سازگار با بخش های مثبت و منفی 18
کودک طبیعی با بخش های مثبت و منفی 19
والد مهربان و تغذیه کننده و والد کنترل کننده و مستبد یا سرزنشگر 19
والد کنترل کننده و مستبد با بخش های مثبت و منفی 19
والد مهربان و تغذیه کننده با بخش های مثبت و منفی 19
تشخیص حالات نفسانی 20
تشخیص رفتاری 20
سرنخ های والد 20
سرنخ های بالغ 22
سرنخ های کودک 23
تشخیص رفتارهای اجتماعی 24
تشخیص برمبنای شرح حال 24
تشخیص پدیدار شناختی 24
روابط متقابل 25
روابط متقابل مکمل 27
اولین قانون ایجاد رابطه 28
رابطه متقابل متقاطع 28
دومین قانون ایجاد رابطه 29
نوازش ها 29
انواع نوازش 29
نوازش کلامی در مقابل غیرکلامی 30
نوازش گرم و نرم(مثبت) در مقابل نوازش سرد و نیش دار(منفی) 30
نوزاش شرطی در مقابل غیرشرطی 30
راه های به دست آوردن نوازش 31
نوازش و تقویت رفتار 31
اقتصاد نوازش 32
نوازش خواستن 33
گروه درمانی با رویکرد تحلیل رفتار متقابل 45
رضایت زناشویی 47
یافته های پژوهشی مرتبط با تحقیق 50
پیشنه پژوهش انجام شده در خارج 50
پیشینه پژوهش انجام شده در ایران 53
جمع بندی 56
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری , دانلود فوری دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری , دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 49 |
حجم | 341/849 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.
پرخاشگری، مفهوم بسیار پیچیده ای است. این رفتار از یک سو، زیر تاثیر عوامل موقعیتی و روانشناختی است و از سوی دیگر، عوامل ژنتیکی و زیست شناختی در استقرار و گسترش آن نقش بسیار عمده ای بازی می کنند. از این رو، ارائه تعریفی دقیق و عینی از این سازه، دشوار است. با بیشترین بروز و ظهور پرخاشگری در سنین نوجوانی است (کاپلان و سادوک، 1387). تحقیقات میزان بالایی از جرم های خشونت آمیز از جمله ضرب و جرح، دزدی، آتش افروزی، قتل و تجاوز را بین نوجوانان نشان می دهد. این نوع انحرافات به احتمال زیاد ماهیتی پرخاشگرانه و خشونت-آمیز دارند.
با توجه به اثرات ناخوشایند رفتار پرخاشگرانه، مدت مدیدی است که عصبانیت و خشونت به عنوان مشکلی جدی در دوران نوجوانی تلقی گردیده و نیاز به بررسی های بالینی و قانونی دارد. نوجوانانی که در مهار خشم خود دچار مشکل می شوند و اغلب رفتارهای خشن از خود بروز می دهند، هدف روش های متعددی قرار گرفته اند. محققان زیادی در پی تمهیدات و روش هایی برای مهار پرخاشگری و درمان آن بوده اند بوده اند (فایندلر و اکتون ، 1987).
یکی از روش های رفتاردرمانی شناختی است که در مشکلات رفتاری نوجوانان نیز مداخلات سودمندی ارائه داده و در درمان و مهار خشم نیز کارایی آن مورد تایید قرار گرفته است، دیدگاه الیس و درمان عقلانی- رفتاری- عاطفی می-باشد. در دیدگاه الیس خشم به علت تاثیر افکار غیرمنطقی بر احساسات و رفتار افراد ایجاد می شود و درمان پرخاشگری نیز بوسیله تصحیح و تغییر افکار غیرمنطقی و جایگزین نمودن افکار منطقی صورت می گیرد (الیس، 1999).شناخت پرخاشگری مستلزم آن است که نه تنها بین رفتارهای مختلفی که به عنوان رفتار پرخاشگرانه در نظر گرفته می شود تمایز قائل شویم، بلکه تمایز بین تاریخچه و هدف این رفتارها نیز حائز اهمیت است (هنسی و گویرین، 2002؛ ترجمه توزنده جانی، 1384). رفتار پرخاشگرانه کودک تجربه ای روزمره برای کودک و خانواده است که ریشه در ویژگی های خاص هر فرهنگ دارد.
فهرست مطالب
2-6-پرخاشگری 4
2-6-1-تعریف پرخاشگری 7
2-6-2-انواع پرخاشگری 7
2-6-2-1-1-نظریه فردیت زدایی پرخاشگری زیمباردو 9
2-6-2-1-2-نظریه انسانیت زدایی- پرخاشگری فشباخ 10
2-6-2-1-3-نظریه انتقال برانگیختگی 10
2-6-2-1-4-نظریه درونگرایی- برونگرایی آیزنک 11
2-6-2-1-5-مدل شرمساری- پرخاشگری تانگنی 11
2-6-2-1-6-مدل پرخاشگری- پرخاشگری 12
2-6-2-1-7-رفتار پرخاشگرانه در مراحل رشد کودکی و نوجوانی 12
2-6-3-عوامل خطر ساز پرخاشگری 14
2-6-3-1-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگری از جانب کودک 15
2-6-4-عوامل خطرساز موثر در پرخاشگری از جانب والدین 16
2-6-4-1-اسنادهای نادرست والدین به عنوان عامل خطر ساز پرخاشگری 16
2-6-4-2-ویژگی های فردی والدین به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگری 17
2-6-5-روابط پدر – مادر به عنوان عامل خطر ساز در پرخاشگری 19
2-6-5-1-تعامل والدین- کودک به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگری 20
2-6-5-2-سایر تعاملات اجتماعی والدین به عنوان عامل خطرساز در پرخاشگری 22
2-6-6-مداخلات در زمینه پرخاشگری 23
2-6-6-1-روان تحلیلگری 24
2-6-6-2-رویکرد عقلانی-عاطفی-رفتاری 25
2-6-6-3-رویکرد شناختی-رفتاری 26
2-6-6-4-دیدگاه یادگیری اجتماعی 28
پیشینه پژوهشی 29
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق درباره خلاقیت , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق درباره خلاقیت , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق درباره خلاقیت کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 408/850 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تورنس (1973): "خلاقیت عبارت است از حساسیت به مسائل، کمبودها، مشکلات وخطاهای موجود در دانش، حدس زدن، تشکیل فرضیه هایی در باره این کمبودها، ارزشیابی و آزمایش این حدسها و فرضیه ها و احتمالاً اصلاح و آزمودن مجدد آنها و در نهایت نتیجه گیری ".
تورنس که تحت تاثیر چهارچوب نظری گیلفورد است خلاقیت را مرکب از چهار عامل اصلی می دانند که عبارتند از:
1- سیالی : توانائی تولید تعداد بی شماری ایده در قالب تصویر با فرض پاسخ و عقیده در مورد آن.
2- ابتکار : توانائی تولید ایده هایی که از ایده های عادی و رایج متفاوت است.
3- انعطاف پذیری : توانائی تولید انواع گوناگون و متنوع ایده ها در قالب تصویر و ارائه راه حلهای نو.
4- بسط : توانائی اضافه کردن جزئیات یا تکمیل ایده های تصویری( کفایت، 1373).
به زبان ساده می توان گفت : "خلاقیت عبارت است از بکارگیری توانائیهای ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید ". از مضامین بکار گرفته شده در تعاریف فوق چنین برمی آید که اولاً ماهیت خلاقیت به چگونگی تفکر انسان و نتیجه آن بستگی دارد و ثانیاً مشتمل بر یافتن راهها و روش های جدید و مؤثر می باشد.
فرهنگ توصیفی اصطلاحات روانشناسی: "تفکرخلاق تفکری است که مشخصه اصلی آن توانائی کنارگذاشتن فرض های غیرلازم و زایش افکاراصیل است "(برونو، 1370). در بحث ماهیت و اندازه گیری خلاقیت بیش از هرکس دیگر نام گلیفورد (1960)، مطرح است. به نظر او هوش 120 عامل و توانائی مختلف را شامل می شود که تنها حدود 50 عامل آن شناخته شده است. این توانائیها به دو دسته اصلی "مربوط به حافظه " و "مربوط به تفکر" تقسیم می شوند البته سهم توانائیهای مربوط به تفکر خیلی زیادتر است. توانائیهای تفکر همگرا و تفکر واگرا بخشی از توانائیهای تفکر هستند که هر کدام عوامل ریزتری نیز دارند. گیلفورد در ابتدا، توانائیهای مربوط به خلاقیت را شامل تفگر واگرا دانست اما بعداً دریافت عوامل جزیی تر دیگری نیز در این مقوله دخیل هستند. به نظر گیلفورد تفکر واگرا یا همان خلاقیت هشت بعداساسی به شرح زیر دارد که عبارتنداز : ( حسن زاده، 1383).
فهرست مطالب
خلاقیت 18
تعاریف خلاصه چند تن از مشاهیر زمینه تحقیقات و منابع علمی خلاقیت 18
نظریه های خلاقیت 22
- خلاقیت به عنوان ودیعه الهی : 22
- خلاقیت به عنوان دیوانگی : 22
- خلاقیت بعنوان نبوغ شهودی : 23
- خلاقیت به عنوان نیروی حیاتی : 24
- نظریه تداعی گرایی : 25
- نظریه گشتالت : 26
نظریه روانکاوی : 26
روانکاوان و پیروان جدید فروید : 28
- نظریه انسانگرایی کارل راجرز وآبراهام مازلو : 28
- نظریه تحلیل عوامل گیلفورد : 30
- نظریه رشد روانی – اجتماعی اریک اریکسون : 31
- نظریه سینکتیکز یا بدیعه پردازیگوردون : 32
2-3 ارتباط متغیرهای پژوهش 33
2-3-1 رابطه خلاقیت و عزت نفس: 33
2-3-2 رابطه تعصب و عزت نفس: 37
2-3-3 رابطه تعصب و خلاقیت: 40
2-4 پیشینهی پژوهشی 41
2-4-1 پیشینهی خارجی 41
2-4-2- پیشینهی داخلی 48
جمع بندی 54
خلاصه ای از مطالب ارائه شده 56
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعصب , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعصب , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعصب کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعصب که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 58 |
حجم | 414/124 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
”تعصب” و”عصبیت” در اصل از ماده”عصب” به معنی رگ ها و پیهایی است که مفاصل را به هم ارتباط میدهد، سپس هر گونه ارتباط و به هم پیوستگی را تعصب و عصبیت نامیدهاند، اما معمولا این لفظ در مفهوم افراطی و مذموم آن به کار میرود. تعصب و تحجر به معنای ایستایی، تحول ناپذیری، جمود و برنتابیدن فرهنگ و ارزشهای حق و متعالی است که هم در ساحت بینش و دانش (تحجر) و هم در حوزه گرایش و رفتار (جمود) بروز و ظهور دارد و عقل و دل و ابزارهای معرفتیاب و منابع شناختزا را نیز شامل میگردد (مطهری، 1377).
دین اسلام مساله غیرت و تعصب را باطل معرفی نکرده و بلکه اصل آن را حفظ نموده است. زیرا غیرت ریشه در فطرت انسانی دارد و اسلام هم دین فطرت است. البته در جزئیات تعصب دخالت کرده و فرموده است آن قدر از غیرت و تعصب که مطابق با فطرت است حق میباشد ولی شاخ و برگی که اقوام به آن دادهاند باطل میباشد. مثلا در طی زندگی مواقعی وجود دارد که شخص احساس میکند دیگران به منافع او تجاوز میکنند ورعایت احترام مقدسات (مثلاً اطفال و ناموس ) او را نمیکنند ویا درصدد هستند آبروی او را بریزند وخاندان او را هتک حرمت نمایند، در اینجا است که باورهای دینی او را وادار به دفاع میسازد. به عبارت دیگر لزوم دفاع از خود و از متعلقات خود حکمی است که فطرت، به گردن بشر انداخته است. البته نحوه بکار بردن این نیرو و اطاعت از این حکم فطرت به دو گونه میباشد: یکی به نحو شایسته یعنی بکارگیری تعصب وغیرت انسانی برای دفاع از حق خود ودیگری به نحو ناشایست ومذموم؛ یعنی خود عمل باطل باشد وبرای حفظ باطل هم انجام گیرد که معلوم است در این صورت چه فساد وشقاوتی در پی دارد وچقدر نظام امور زندگی را به هم میزند (طباطبایی، 1374).
فهرست مطالب
2-2-1 تعصب 18
اقسام تعصّب 20
فطری بودن غیرت و تعصب 21
عوامل و مؤلفه های تعصبورزی 22
آثار تحجّر و تعصب ورزی 24
مفاسد تعصب 25
ریشه های تعصّب 26
نظریه های تعصب : 27
انواع تعصب 32
2-3 ارتباط متغیرهای پژوهش 36
2-3-1 رابطه خلاقیت و عزت نفس: 36
2-3-2 رابطه تعصب و عزت نفس: 40
2-3-3 رابطه تعصب و خلاقیت: 43
2-4 پیشینهی پژوهشی 44
2-4-1 پیشینهی خارجی 44
2-4-2- پیشینهی داخلی 51
جمع بندی 57
خلاصه ای از مطالب ارائه شده 59
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم