دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اضطراب امتحان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 73/553 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
اضطراب امتحان را میتوان به عنوان واکنش های فیزیولوژیک، شناختی وعاطفی ایجاد شده به وسیله ی استرس تجربه شده در طول ارزیابی تعریف کرد،که این احساس تأثیر منفی را در نگرش دانش آموزان نسبت به دوره های آموزشی ایجاد می کند (چانگ ، واتکینز ، و بانکز ، 2004). در مورداینکه آیا اضطراب ریاضی،یک ترس ویژه،مربوط به مواد ریاضی است؛یا منعکس کننده ی اضطراب امتحان کلی تجربه شده در زمینه موضوعات گوناگون،بحث های زیادی وجود دارد.
رامیرز ودوکویلر (1978)میکی وپارسونز4،کازالا ولاگوف5،(1975)به نقل از بروش(1987)معتقد بودند که اضطراب ریاضی نوع ویژه ای از اضطراب امتحان است.در مقابل بروش(1978)بین اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان،تمایز قائل شده و آنها را یکی ندانسته است.نتایج تحقیق پرورش با استفاده از مقیاس اضطراب امتحان،رفتار سوین6(1969)نشان داد که تفاوت های گروهی درسطح اضطراب امتحان دربین گروههای علوم فیزیکی،علوم اجتماعی وعلوم انسانی وجود ندارد؛ولی اضطراب ریاضی بین این سه رشته تفاوت معناداری نشان داده است.او یافت که پایین ترین سطح اضطراب ریاضی مربوط به گروه علوم فیزیکی است وبعد به ترتیب گروه علوم اجتماعی وعلوم انسانی قرار دارند.او معتقد است که این نتایج گویای تمایزاضطراب ریاضی واضطراب امتحان می باشد.
فهرست مطالب
(2-1)مبانی نظری اضطراب9
(2-1-1) اضطراب9
(2-1-2) نظریه های اضطراب10
(2-1-3) نظریه روان تحلیل گری10
(2-1-4) نظریه رفتار گرا10
(2-1-5) نظریه شناختی10
(2-1-6) نظریه انسان گرایی11
(2-1-7) مراحل اضطراب11
مبانی نظری اضطراب امتحان
(2-2-1) اضطراب امتحان12
(2-2-2) رابطه اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان13
(2-2-3) اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان، سازه های جدا15
(2-2-4) ابعاد اضطراب امتحان16
(2-2-5) اضطراب صفت و حالت18
(2-3) مبانی نظری اضطراب ریاضی20
(3-2-1) رفتارگرایی22
(3-2-2) نظریه کارآمدی پردازش22
(3-2-3) نظریه بازداری22
(3-2-4) نظریه کنترل انگیزش23
(2-5)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش34
(2-5-1) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور34
(2-5-2) اضطراب ریاضی علت ها و پیامدها34
(2-5-3)جنسیت و اضطراب ریاضی35
(2-5-4)حل مسأله و اضطراب ریاضی37
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 35 |
حجم | 278/477 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی معلمان ریاضی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد. بال، بس ، اسلیپ و تامس (2005)، چارچوبی را برای دانش ریاضی مورد تدریس ارائه کردند. این چارچوب، شامل چهار حوزه متمایز دانش محتوایی عمومی (CCK)، دانش محتوایی تخصصی (SCK)، دانش محتوا و دانشآموزان (KCS) و دانش محتوا و تدریس (KCT) است.
منظور از دانش محتوایی عمومی ریاضی، دانش ریاضی برنامه درسی مدرسهای مانند اعداد اول، توانایی ضرب کسرها، تبدیل کسر به اعداد اعشاری و از این قبیل است. لازم است معلمان، ماده درسی خود را بشناسند و قدرت تشخیص اینکه چرا دانشآموزانشان، پاسخ نادرست دادهاند یا چرا تعریف کتاب درسی نادقیق است را داشته باشند. معلمان باید نمادها را به درستی به کار ببرند و قادر به انجام کاری باشند که از دانشآموزانشان انتظار انجامش را دارند (بال و دیگران، 2008).
دومین حوزه، دانش محتوایی تخصصی، دانش ریاضی است که معلمان در تدریس استفاده میکنند. سومین حوزه، دانش محتوا و دانشآموزان، ترکیب دانستن درباره دانشآموزان و دانستن درباره ریاضیات است. لازم است که معلمان، به آنچه که دانشآموزان به دانستن آنها تمایل دارند، در مورد آن فکر میکنند و آنچه را که باعث گیج شدن آنها میشود، پیشبینی کنند. به خصوص هنگام انتخاب مثال، مثالها به گونهای باشند که در دانشآموزان ایجاد علاقه کنند و باعث ایجاد انگیزه در آنها شود. و چهارمین حوزه، دانش محتوا و تدریس، ترکیب دانستن درباره تدریس و دانستن درباره ریاضیات است. دو حوزه آخر، با معنی دانش درک آموزشی نزدیکترند که ترکیبی از دانش ریاضی و آموزش است.
فهرست مطالب
دانش مفهومی
8-2-1 دانش ریاضی برای تدریس
8-2-2 اهمیت دانش معلمان در آموزش مناسب
9-2 باورهای معلمان ریاضی
جدول 1-2: رابطه بین باورها
اقتباس از: فدایی و احمدپور (1391)
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 278/437 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق دانش مفهومی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد
تعریف مفهومی دانش مفهومی:
دانش مفهومی بر توانایی یک معلم در ارتباط دادن یک ایده ریاضی به ایده دیگر اشاره دارد، که آنها را به شبکهای از ایدههای ریاضی و آوردن مثال متصل میکند. شبکه ذهنی از ایدههای ریاضی پایه و اساس دانش مفهومی است.
تعریف عملیاتی دانش مفهومی
در این پژوهش منظور از دانش مفهومی، نمرهای است که فرد از پرسشنامه دانش مفهومی که شامل سؤالات محققساخته که با همکاری استاد راهنما و یک تن از دبیران شهرستان اهواز ساخته شده است و سؤالات مقالات پژوهشی مرتبط با موضوع تحقیق انتخاب شده بودند، کسب میکند.
فهرست مطالب
دانش مفهومی
8-2-1 دانش ریاضی برای تدریس
8-2-2 اهمیت دانش معلمان در آموزش مناسب
9-2 باورهای معلمان ریاضی
جدول 1-2: رابطه بین باورها
اقتباس از: فدایی و احمدپور (1391)
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق افسردگی در نوجوانان , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق افسردگی در نوجوانان , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق افسردگی در نوجوانان کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق افسردگی در نوجوانان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 45 |
حجم | 79/901 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
افسردگی کودکان و نوجوانان به دلیل شیوع آن (3 درصد بالینی و 35 درصد غیر بالینی) و ایجاد احتلال در کارکرد های مختلف اجتماعی، تحصیلی، حرفه ای و غیره، موضوعی است که به توجه جدی نیاز دارد. افسردگی با شروع زودرس، یک پدیده گذرا نبوده و چنانچه عوامل زمینه ساز یا تداوم بخش آن بدون مداخله باقی بمانند، تمایل به دوام داشته و نتایج پایدار و مخرب بر جای می گذارد (ریچاردسون ، 1999، به نقل از طهماسیان، جزایری، محمد خانی و قاضی طباطبایی، 1384).
نظریه های روانکاوی، به افسردگی به عنوان واکنش در برابر فقدان می نگرند. به این معنا که معتقدند صرفنظر از نوعِ فقدان (خواه طرد شدن از جانب معشوق یا اخراج از کار)، واکنش شدید شخص ناشی از یادآوردن همه ی ترس های فقدان در کودکی است؛ یعنی ترس به خاطر از دست دادن مهر و محبت والدین. در این حال، شخص نیازمند محبت و مراقبتی است که در کودکی از آن محروم بوده؛ بنابراین فقدان در سالهای بعدی موجب واپس روی به عالم در ماندگی و وابستگی کودک (هنگام رویداد اولیه فقدان) می گردد. به این ترتیب بخشی از رفتار افسرده ها، همان درخواست محبت است، یعنی درماندگی و توقع عطوفت و امنیت (بیبرینگ، 1953؛ بلات ،1974 به نقل از اتکینسون و همکاران، 1385: 541).
وقتی در واکنش به فقدان، احساس خشم متوجه شخص طرد شده و تنها مانده می شود موضوع پیچیده می نماید. مفروضه روانکاوی در این زمینه به این صورت خواهد بود که: مردمان در معرضِ افسردگی آموخته اند که احساسات خشم خود را سرکوب کنند زیرا نگرانِ رانده شدن توسط کسانی هستد که به حمایت آنان تکیه کرده اند. بنابراین وقتی کارها خراب می شود آنان خشمشان را متوجه خود کرده و دست به سرزنش خویش می زنند. نظریه های روانکاوی عموما برآنند که عزت نفس نازل و احساس بی ارزش بودن افسرده ها برخواسته از نوعی نیاز کودکانه به تایید شدن از جانب والدین است. عزت نفس کسانی که در معرض افسرده شدن هستند اساسا وابسته به منابع بیرون از خودشان است یعنی عزت نفسشان وابسته به تایید و حمایت دیگران است. وقتی این قبیل تایید ها نابسنده و نارسا باشد ممکن است شخص به ورطه افسردگی بغلتد (اتکینسون و همکاران، 1385: 542).
فهرست مطالب
2-5- افسردگی 3
2-5-1-شیوع افسردگی در نوجوانان 9
2-5-2-علل افسردگی در نوجوانی 11
2-5-3-تاثیر افسردگی در زندگی: 14
2-7-مبانی نظری رابطه بین متغیرها 16
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه عقلانی عاطفی , دانلود فوری ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه عقلانی عاطفی , ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه عقلانی عاطفی کامل و قابل ویرایش
دانلود مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق نظریه عقلانی عاطفی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
تعداد صفحات | 52 |
حجم | 72/385 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
درمان عقلانی- عاطفی نوعی درمان شناختی است که براصول رفتار درمانی تاکید دارد. این رویکرد جامع و کامل بر نوع تفکر، شیوه های قضاوت اشخاص ، تصمیم گیری ها و فعالیت تمرکز دارد.ماهیت این رویکرد آموزشی و دستورالعملی است (روش مستقیم) و به میزان مساوی بر فعالیتهای شناختی، پاسخهای عاطفی و واکنشهای رفتاری توجه دارد.درمان با تمرکز به عواطف و رفتارهای آشفته و مختل زوجین مراجعه کننده شروع شده و با بحث و مجادله با افکار غیر منطقی تولید کننده این عواطف و رفتارها پایان می پذیرد.(کوری ،1996).
فهرست مطالب
رویکرد نظریه عقلانی- عاطفی الیس
2-2-1) مروری بر نظریه درمان عقلانی- عاطفی آلبرت الیس
2-2-2) تعارض های زناشویی و حل آن از دیدگاه درمان عقلانی- عاطفی
2-2-3)مقایسه باورها و عقاید زوجهای سالم و غیرسالم
2-2-4) نارضایتی زناشویی
2-2-5) رشد ودائمی شدن آشفتگی زناشویی
2-2-6) فرآیند درمان تعارضهای زناشویی
2-2-7) فنون زوج درمانی در روش عقلانی- عاطفی
2-2-8) فنون درمانی کاهش تعارض زناشویی
2-2-9) رویکرد مشاوره ای واقعیت درمانی
2-2-9-1) مروری بر نظریه واقعیت درمانی گلاسر
2-2-9-2) تحول نظریه گلاسر از واقعیت درمانی تا نظریه انتخاب
2-2-9-3) مفاهیم اساسی نظریه شخصیت
2-2-9-4) احساسات و نیازهای انسانی
2-2-9-5) مشاوره زناشویی واقعیت درمانی ساخت یافته
2-2-9-6) مقایسه نظریه عقلانی- عاطفی و نظریه واقعیت درمانی
2-2-9-7) فنون واقعیت درمانی
2-3) پیشینه پژوهش
2-3-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور
2-3-2) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
2-3-3) جمع بندی و نتیجه گیری
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم
آی پی پی تی را به خاطر بسپارید و بهترین و سالم ترین فایل ها را برای شما از کل وب جمع آوری کردم
و هر لحظه از طریق تلگرام یا پیامک در نهایت تماس در خدمت کاربران برای پاسخگویی هستیم