خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات56
حجم0/64 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته روانشناسی

مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی

 
 
 
 
 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 
 
 
 
 

مقدمه مبانی نظری سلامت روان

-5-2- سلامت روان

1-5-2-1-تعریف مفهومی سلامت روان

سازمان بهداشت جهانی (1974) سلامت را حالت بهزیستی کامل جسمانی، اجتماعی و روانی و نه فقط فقدان بیماری یا ناتوانی می‌داند (تیلور ، 1999).
سلامت  روان بیانگر ابعاد خاصی از وجود انسان مثل ذهن، هوش، حالت و تفک
 می باشد، از طرف دیگر سلامت روان روی سلامت فیزیکی هم تأثیر دارد (تیلور، 1999).
 

1-5-2-2-تعریف عملیاتی سلامت روان

نمره ای که با استفاده از پرسش نامه 28 سؤالی GHQ، شامل 4 عامل علائم جسمانی، اضطراب، کارکرد اجتماعی و افسردگی، بدست می آید (تیلور 1999).
 
 
 

1-5-2-3-تعریف عملیاتی مولفه های سلامت روان

علائم جسمانی: این علائم با نشانه هایی مانند ضعف جسمانی، احساس بیماری، سردرد و احساس نیاز به داروهای تقویتی طی دو هفته گذشته مشخص می شوند.
اضطراب و بیخوابی: اضطراب و بیخوابی با نشانه هایی مانند نگرانی، تحت فشار بودن،بد خلقی،بیدار شدن وسط شب و احساس عدم توانایی در انجام امور روزمره طی دو هفته گذشته مشخص می شوند.
نارسایی در عملکرد اجتماعی: نارسایی در عملکرد اجتماعی با نشانه هایی مانند عدم توانایی در سرگرم کردن خود، صرف وقت بیشتر برای انجام کارها، عدم رضایت از انجام وظایف و احساس مفید نبودن طی دو هفته گذشته مشخص می شود.
افسردگی: افسردگی با نشانه هایی مانند بی لذتی، بی ارزشی، ناامیدی،اقدام در پایان دادن به زندگی و خودکشی مشخص می شود.
 
 
سلامت روانشناختی یک مفهوم واحد نیست بلکه مقوله گسترده‌ای از پدیده‌ها است. سلامت روان‌شناختی شامل دو جزء شناختی و عاطفی است که رضامندی از زندگی جزء شناختی آن و نشان دهنده یک ارزیابی شناختی از کیفیت زندگی براساس استانداردهای شخصی است، و شادی جزء عاطفی سلامت که نشانگر پاسخهای هیجانی افراد و مربوط به غلبه عواطف مثبت بر عواطف منفی است (کوپر و دنو  1998).
 
سادوک و سادوک  (2005) در مورد بهنجاری روانی چهار دیدگاه مطرح می سازند:
1) به هنجاری به صورت سالم بودن یا فاقد آسیب شناسی روانی.
2) به هنجاری به صورت کمال مطلوب، ترکیب هماهنگ و مطلوب اجزا گوناگون دستگاه روانی که منجر به عملکرد ایده آل می گردد.
3) به هنجاری به صورت متوسط: در مطالعات هنجاری رفتار به کار گرفته می شود و متکی به اصل ریاضی منحنی زنگوله ای(توزیع نرمال) می باشد. در این روش حد وسط بهنجار شمرده می شود و قطبها انحرافی تلقی می گردند.
4) به هنجاری به صورت فرآیند: به جای تأکید بر مسائل مقطعی، بر تغییرات زمانی یا فرآیندها تأکید می شود.
 
سازمان بهداشت جهانی (2001) اینگونه نتیجه گیری می کند که سلامت روان که از مدتها پیش مورد غفلت واقع شده است نقشی حیاتی در سلامت کلی افراد، جوامع و کشورها دارد و باید در سراسر دنیا با نگاه جدیدی مد نظر قرار گیرد. از دیدگاه این سازمان، بیماری روانی به هیچ وجه یک عدم توفیق یا نارسایی فردی محسوب نمی شود؛ بلکه یک مشکل اجتماعی به حساب می‌آید. درحال حاضر یک نفر از هر چهار نفر در مرحله ای از زندگی خود دچار نوعی اختلال روانی می شود و افسردگی شدید هم اکنون علّت اصلی ناتوانی در سراسر دنیا محسوب می شود و رتبه چهارم را در میان ده علّت اصلی بار جهانی بیماریها به خود اختصاص داده است. امروزه بیماریهای روانی، بار اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی به جوامع وارد می کنند. این سازمان، دولتها و نظام سلامت عمومی جوامع مختلف را به یک تلاش همگانی فرا می خواند تا سیر فزایندة ابتلا به اختلالات روانی را کاهش دهند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب

مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روان

مبانی نظری تحقیق سلامت روان

1-5-1-1-تعاریف مفهومی معنویت 6
1-5-1-2-تعریف عملیاتی معنویت 6
1-5-1-3- تعریف  عملیاتی مؤلفه های معنویت 6
1-5-2-سلامت روان  6
1-5-2-1-تعریف مفهومی سلامت روان  7
1-5-2-2-تعریف عملیاتی سلامت روان  7
1-5-2-3- تعریف  عملیاتی مؤلفه های سلامت-روان 7
1-5-3-امید 7
1-5-3-1-تعریف مفهومی امید 7
 1-5-3-2-تعریف عملیاتی امید  7
1-5-3-3- تعریف  عملیاتی مؤلفه های امید 7
2-2-سلامت روان  20
2-2-1-اهمیت سلامت روان  21
2-2-2-عوامل موثر بر سلامت روان  22
2-2-2-1-وراثت  22
2-2-2-2-شخصیت 23
2-2-2-3-شرایط زندگی و موقعیت های اجتماعی 26
2-2-2-4-درآمد  26
2-2-2-5-ازدواج  27
2-2-2-6-تحصیل 27
2-2-2-7-سلامت جسمانی  28
2-4-رابطه معنویت و امید واری  47
2-5- رابطه معنویت و سلامت روان  47
2-6-رابطه امید واری و سلامت روان  51
 

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سلامت روان

منابع
 
 
 


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری

دانلود چارچوب ادبیات نظری و پیشینه پژوهش تاب آوری که به مبانی و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق فصل دوم می پردازد


مشخصات فایل
تعداد صفحات40
حجم0/160 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تاب آوری که فصل دوم پایان نامه می باشد. در ابتدا (چارچوب) ادبیات نظری تشریح می شود و در ادامه به بررسی پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


 

تاب آوری که در لاتین به آن «رزیلنسی»[1] اطلاق می­گردد، در فرهنگ لغات به خاصیت ارتجاعی، فنری و کشسانی ترجمه شده است، رسایی و گویایی لازم را برای انتقال مفهوم این واژه را نداشته و به همین دلیل تاب آوری که به عنوان معادل فارسی آن برگزیده شده، اصطلاح بهتر و مناسب­تری است. واژه تاب آوری را می­توان به صورت توانایی بیرون آمدن از شرایط سخت یا تعدیل آن تعریف کرد. در واقع تاب آوری ظرفیت افراد برای سالم ماندن و مقاومت و تحمل در شرایط سخت است که فرد تنها برآن شرایط دشوار فائق می­شود بلکه طی آن و با وجود آن قوی­تر نیز می­گردد. سپس تاب آوری به معنای موفق بودن، زندگی کردن و خود را رشد دادن در شرایط دشوار (با وجود عوامل خطر زا) است.

 

 

 تاب آوری نه تنها به معنی مقابله با مشکلات و رویداد های ناگوار، بلکه پاسخ قابل انعطاف به فشار­های زندگی روزانه است. ریشه کلمه رزیلنسی یا تاب آوری از علم فیزیک گرفته شده و به معنی جهیدن به عقب است و در واقع افراد تاب آور قادر هستند به عقب بجهند. آن­ها توانایی زنده ماندن و حتی غلبه بر ناملایمات را دارند. تاب آوری می­تواند باعث شود فرد پیروزمندانه از رویداد­های ناگوار بگذرد. علیرغم قرار گرفتن در معرض تنش­های شدید، شایستگی اجتماعی تحصیلی و شغلی ارتقاء یابد (به نقل از کاظمی، 1383).

 

 

گارمزی و ماسن (1984، به نقل از ابرنهام[2]، 2009) سه نوع متفاوت از تاب آوری را تعریف می­کنند. اولین تعریف را «غلبه بر ناسازگاری » عنوان می­کنند؛ که عبارت است از کسب یک نتیجه مثبت با وجود خطرات زیاد. دومین تعریف را «توان تحمل در برابر استرس» ذکر می­کنند. سومین تعریف از تاب آوری را «سالم ماندن در مقابل آسیب» می­دانند.کامپفر (1999) معتقد است تاب آوری یا بازگشت به پایه است، یا رسیدن به تعادل سطح بالاتر در شرایط تهدید کننده، و باید موجبات سازگاری موفق در زندگی را فراهم آورد (به نقل از جوکار، 1386).در نوشته­ای در انجمن پزشکان آمریکا با عنوان «ایجاد مقاومت، تاب آوری، بهبود در مدرسه و خشونت محل کار» (نوسیفورا و دیگران[3]، 2007) آورده­اند که مقاومت و تاب آوری توسط استراتژی حمایتی تسهیل می­گردند. که در سومین استراتژی که روش شناختی است پرورش شناخت­های مثبت، از طریق محدود نمودن استرس و همچنین یادآوری خاطرات مثبت به ایجاد مقاومت و تاب آوری کمک می­نماید.

 

 

 

 

 

مدل های تاب آوری
2-3-4-1 مدل  گارمزی
گارمزی و همکاران (1984) سه مدل به نام های «جبرانی»، «چالشی» و «محافظتی» را در خصوص تاب آوری ارائه دادند.در مدل جبرانی، عامل جبرانی متغییری است که تأثیر مواجهه را خنثی می کند. این عامل در تعامل با عامل خطرزا قرار ندارد، بلکه تأثیر مستقیم و مستقل بر پیامد مورد نظر دارد. هر دو عامل خطر زا و جبرانی در پیش بینی پیامد نقش دارند (گارمزی و دیگران، 1984، ماسن و دیگران، 1998، به نقل از زیمرمن و آرن کومار ، 2001).

مطابق مدل چالش، عامل خطر (عامل فشار زا) خود ارتقاء دهنده ی ذاتی تطابق موفق است. در این مدل استرس خیلی کم، چالش کافی را ایجاد نمی کند، همچنین سطوح بالای استرس می تواند به رفتار ناسازگارانه منجر شود. ولی سطوح متوسط استرس فرد را با چالش روبرو می کند که در صورت غلبه بر آن موجب تقویت می شود. اگر چالش به صورت موفقیت آمیز صورت پذیرد به فرد کمک می کند تا برای مشکل بعدی آماده باشد (گارمزی و همکاران، 1984). راتر (1987) این فرایند را مفهوم سازی یا مصون سازی نام گذاری کرده است. اگر چالش موفقیت آمیز نباشد فرد نسبت به خطر آسیب-پذیر می شود. به این ترتیب سطح بهینه استرس زمانی است که طی آن مواجهه با چالش موجب تقویت، سازگاری و تطابق می گردد.

 

 

در مدل محافظتی به منظور کاهش احتمال یک پیامد منفی یا یک عامل خطر زا در تعامل قرار می گیرند. یک عامل محافظتی می-تواند تأثیری مستقیم بر پیامد داشته باشد، اما در حضور یک عامل فشار زا، اثر آن قوی تر می شود. به نظر می رسد این مدل بیشترین سهم را در مطالعه مدل های تاب آوری به خود اختصاص داده است (بروک، نامورا، کوهن ، 1989، گارمزی و دیگران، 1984).

 


2-3-4-2 مدل تاب آوری فلچ
فلچ  (1997) یک نوع مدل تاب آوری را بین کرد که این مدل فرایند تخریب و انسجام مجدد را در واژه سیستماتیک تعادل توضیح می دهد. اصول موضوع فلچ که «نقاط انشعاب» است، زمان تغییر وسیعی را بازنمایی می کند. تغییری که در زندگی ما رخ می دهد، سبب از بین رفتن تثبیت در ساختار بهنجار زندگی ما و حتی آشفتگی می شود. در نقطه آشفتگی به شدت آسیب پذیر می شویم و ممکن است در این نقطه شکل جدیدی از تعادل مبتنی بر «ناتوانی»، «غم و اندوه» و «رفتار کنار آمدن ناکافی» ایجاد شود و یا ممکن است از آشفتگی خارج شویم و انسجام مجددی را برای سطح مؤثرتری از کارکرد نسبت به قبل به دست آوریم. این انسجام، تاب آوری است. انسجام مجدد می تواند به عنوان فرایند تجدید نظر نسبت به نگاه جهانی باشد (ریچاردسون ، 1990).

 

 


2-3-5 خصوصیات تاب آوری
تاب آوری پنج خصوصیت مهم دارد. این پنج خصوصیت در زیر لیست شده اند (ابرنهام، 2009):
1- تاب آوری یک روند پویا و دینامیک است، نه یک وضعیت ثابت
2- تاب آوری موقعیتی است، یعنی یک رفتار سازگارانه در یک موقعیت ممکن است و در یک موقعیت دیگر ناسازگار باشد.
3- تاب آوری محصول تعامل ویژگی های شخصیتی ذاتی با فاکتور-های محیطی است.
4- تاب آوری در موقعیت های که چندین عامل خطر وجود دارد، پیچیده تر است.
5- تاب آوری می تواند آموختنی باشد.

 

 


بنابر این در مفهوم تاب آوری علاوه بر یکسری خصوصیات بالقوه با یکسری عوامل حمایتی بیرونی از جمله امکان آموزش دهی، کسب و یادگیری مهارت های محافظت کننده مواجه می شویم که این نکته از دیگر مفاهیم مطرح در روانشناسی مثبت گرا را به یافتن شیوه موجود در افزایش تاب آوری ترغیب می نماید.در مجموع می توان گفت که تاب آوری فرایندی پویا است که در آن تأثیرات محیطی و شخصیتی در تعاملی متقابل بر یکدیگر اثر می گذارند. پژوهش های تاب آوری الگوهای نظری رشد انسان را که پیش از این توسط اریکسون، برونفن، پیاژه، کلبرگ، گیلیان، اسکینر، مزلو و پیرس  مطرح شده بود (رایت و ماسن، 1997)، مورد تأیید قرار می دهند.

در تمامی این الگوهای نظری، در حالی که بر ابعاد مختلف رشد انسانی(روانی- اجتماعی- شناختی- اخلاقی- معنوی) تأکید می شود، هسته مرکزی این رویکردها را این پیش فرض تشکیل می دهد که فطرتی بیولوژیک  برای رشد و کمال در هر انسان وجود دارد-طبیعت خود اصلاح گری ارگانیسم انسانی- که بطور طبیعی و تحت شرایط معین محیطی می تواند آشکار شود. همان گونه که ماسن (2001) می گوید: «هنگامی که فاجعه از سر بگذرد و نیازهای اولیه انسانی تأمین گردد، آن گاه تاب آوری احتمال ظهور می-یابد.»

مهم ترین نتیجه کاربردی برآمده از پژوهش های تاب آوری، این است که می توانیم توانمندی افراد را ارتقاء دهیم بگونه ای که آن ها به احساس هویت و کارآمدی، توانایی تصمیم گیری، هدف گذاری و باور به آینده دست یابند و از این راه بتوانند نیازهای اولیه انسانی خود برای مهربانی، رابطه با دیگران، چالش، قدرت و معنا داری را در شرایط طاقت فرسا بعنوان کانون توجه هر  گونه مداخلات پیشگیرانه، آموزشی و رشد فردی قرار دهند (توگاد و فردریکسون ، 2004).

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-3 تاب آوری  28
2-3-1 تعاریف تاب آوری  29
2-3-2 روان شناسی مثبت گرا و تاب آوری  30
2-3-3 انواع تاب آوری  30
2-3-3-1 تاب آوری عمومی  31
2-3-3-2 تاب آوری حقیقی  31
2-3-4 مدل های تاب آوری  32
2-3-4-1 مدل های گارمزی  32
2-3-4-2 مدل تاب آوری فلچ  33
2-3-5 خصوصیات تاب آوری  33
2-3-6 عوامل موثر بر تاب آوری  35
2-3-6-1 ویژگی های افراد تاب آور  35
2-3-6-2 نقش محیط در تاب آوری  36
2-3-6-3 خودکارآمدی در افراد  37
2-3-6-3-1 دستاورد های عملکرد  38
2-3-6-3-2 تجربه های جانشین  38
2-3-6-3-3 ترغیب کلامی  39
2-3-6-3-4 حالت های فیزیولوژیک  39
2-3-7 راه های ارتقاء تاب آوری  40
2-3-7-1 مهارت در حل مساله  40
2-3-7-2 کفایت اجتماعی  41
2-3-7-3 نگاه رو به آینده  42
2-3-7-4 نقش والدین  42
2-3-8 راهکارهای عملی برای افزایش تاب آوری  43
2-3-9 اهمیت تاب آوری در دوره نوجوانی  44
2-4 پیشینه پژوهشی متغییرها  45
2-4-1 تاب آوری  45
2-4-2 فرزندپروری  46
2-4-3 ویژگی های شخصیت  48

 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سازگاری

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سازگاری

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سازگاری

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سازگاری بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات66
حجم0/146 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته روانشناسی

مبانی نظری و ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سازگاری

 
 
 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 
 
 

مقدمه مبانی نظری سازگاری

سازگاری به لحاظ نظری، سازه‌ی متنوع و پیچیده‌ای تلقی می‌شود و بر این اساس، اندیشمندان سعی در بررسی ابعاد گوناگون آن داشته‌اند. منظور از سازگاری، رابطه‌ای است که بین فرد و محیط او، به‌ویژه محیط اجتماعی وجود دارد و به او امکان می‌دهد تا نیازها و انگیزه‌های خود را پاسخ گوید. فرد زمانی سازگار است که بتواند بین خود و محیط اجتماعی‌اش رابطه‌ای سالم برقرار کند و انگیزه‌های خود را ارضا کند، در غیر این صورت، او را ناسازگار قلمداد می‌کنیم. در واقع، سازگاری با محیط، مهارتی است که باید آموخته شود و کیفیت آن مانند سایر آموخته‌ها به میزان کوشش و علاقه‌ی فرد برای یادگیری بستگی دارد (اسلامی‌نسب، 1373).
 
 انجمن روان‌پزشکی آمریکا (1994، به نقل از حجازی و شکوری فر، 1384) سازگاری اجتماعی را چنین تعریف می‌کند: هماهنگ ساختن رفتار به منظور برآورده ساختن نیازهای محیطی که غالباً مستلزم اصلاح تکانه‌ها، هیجان‌ها و نگرش‌هاست. سازگاری فرایندی اجتماعی است که  برآیند تأثیر عوامل فردی، خانوادگی و محیطی می‌باشد و بنابراین پدیده‌ای تک علتی محسوب نمی‌شود (زکی، 1389). سازگاری شرایط یا حالتی است که در آن رفتارهای فرد با نیازهای فرهنگ یا جامعه‌ای که به آن تعلق دارد، منطبق می‌شود و فرد احساس می‌کند که نیازهایش ارضاء  شده‌اند و یا ارضاء خواهند شد (کاظمی، 1388).
 
 

 انواع سازگاری

اسکات ، روث  و اسکات (1989، به نقل از مکتبی، 1387) انواع سازگاری را به‌ صورت زیر مطرح می‌کنند: 
1- سازگاری اجتماعی
سازگاری اجتماعی شامل ساز و کارهایی است که موجب پذیرش فرد در گروه می‌شود. بنابراین، فرد برای ورود به گروه باید با ایجاد تغییراتی در خود، با معیارهای گروه هماهنگ شود تا به عنوان عضو جدید پذیرفته شود. برای مشخص کردن این نوع سازگاری، دو نوع ارزیابی لازم است. ارزیابی‌های ذهنی که بیانگرمیزان رضایت فرد از ارتباط با دوستانش است و ارزیابی‌های عینی که منظور، پذیرش فرد توسط همسالانش می‌باشد.
 
2- سازگاری تحصیلی
 سازگاری تحصیلی مجموعه واکنش‌هایی است که به واسطه‌ی آن دانش‌آموز آماده می‌شود تا پاسخی هماهنگ با شرایط محیط مدرسه  و پاسخ‌هایی که در آن محیط از وی انتظار می‌رود،  ارایه نماید. رضایت از مدرسه، حضور و مداومت بر آن، پیشرفت تحصیلی، مورد علاقه‌ی معلم بودن، رقابت با سایر دانش‌آموزان و نظر مساعد مسئولان مدرسه نسبت به عملکرد دانش‌‌آموزان از نمونه‌های سازگاری تحصیلی به‌شمار می‌روند.
 
3- سازگاری خانوادگی
 سازگاری خانوادگی سازوکارهایی است که به‌وسیله‌ی آن‌ها، فرد به حس امنیت و اعتماد نسبت به اعضای خانواده، دست می‌یابد و به واسطه‌ی آن با افراد خانواده ارتباط مؤثر برقرار می‌نماید. احساس امنیت عاطفی می‌تواند در خلال روابط خانوادگی حاصل آید. در این میان، نحوه‌ی رفع نیازهای فرد از سوی خانواده حایز اهمیت است. برآورده‌ شدن احساس امنیت عاطفی با ایجاد نگرش مثبت در فرد نسبت به خود و پیرامون، اعتماد به جهان درون و بیرون را در فرد تأمین خواهد کرد (سیف، 1376، به نقل از مکتبی، 1387). لازم به ذکر است که سازگاری خانوادگی با سازگاری تحصیلی رابطه‌ی بسیار نزدیکی دارد.
همچنین، سازگاری اجتماعی با سازگاری تحصیلی در ارتباط است. بنابراین، ابعاد سازگاری تحت تأثیر یکدیگر قرار دارند.
 
 
 
 منبع:فروشگاه ساز فایلینا
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
مبانی نظری و تحقیقات پیشین 7
مبانی نظری 7
سبکهای فرزندپروری 7
شکل 1-2: سبکهای فرزندپروری (اقتباس از مک کوبی و مارتین، 1983) 9
والدین گرم و آزادگذارنده 12
والدین گرم و کنترل کننده 13
والدین سرد و آزاد گذارنده 13
والدین سرد و کنترل کننده 13
سبک مستبدانه و سلطه جو 14
سبک مقتدرانه 14
سبک سهل گیرانه 15
سبک غفلت گرایانه و بیتوجه 17
سازگاری 17
انواع سازگاری 18
1- سازگاری اجتماعی 18
2- سازگاری تحصیلی 18
3- سازگاری خانوادگی 18
تعاریف سازگاری اجتماعی 19
عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی 21
1- عوامل فردی 21
2-  عوامل خانوادگی 22
3- عوامل اجتماعی 22
4- عوامل مذهبی و اخلاقی 23
هیجان 25
هوش هیجانی 26
تاریخچه هوش هیجانی 27
تعاریف هوش هیجانی 31
مدلهای هوش هیجانی 34
مدل توانایی 34
مدل هوش هیجانی دانیل گلمن 37
مدل شخصیتی بار-آن 39
الگوی «کوپر و ساواف» از هوش هیجانی 40
مفهوم سازگاری تحصیلی 40
دیدگاههای نظری درباره سازگاری 44
دیدگاه تحلیل روانی 44
دیدگاه روانشناسی فردی 46
نظریه رونی- اجتماعی 46
نظریه زیستی- اجتماعی 46
نظریه یادگیری 48
نظریه یادگیری اجتماعی 48
دیدگاه روانشناسی شناختی 48
نظریه بافتگرا 49
پیشینه تجربی 51
جمع بندی فصل 54
منابع 54
فارسی 54
منابع انگلیسی 59
 

 

 


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات36
حجم0/93 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی

 
 
 
 
 
 
 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 
 

 اهمیت نیروی انسانی در سازمان

در دوره ای که جهانی شدن و آزادی اقتصادی فراگیر شده، کارکنان درحال تبدیل شدن به یک مزیت رقابتی در سازمانها هستند. یک کسب و کار ممکن است که با تعدادی از کارکنان متوسط مدیریت شود، اما کارکنان شایسته میتوانند موجب بالارفتن سطح کسب و کار و ترقی آن شوند. به همین ترتیب کارکنان ناشایست می توانند یک امپراطوری کسب و کار بزرگ را به سوی سقوط و نابودی بکشانند. در بازار فشرده و پر از رقابت کنونی، حفظ کارکنان شایسته و همچنین توسعه ی وفاداری کارکنان به سازمان، پیوسته اهمیت پیدا کرده است و یه یک چالش دائمی تبدیل گردیده است(لاین[1]، 2009،).

 

نیروی انسانی ماهر، متخصص، دانش مدار، مشتاق و خلاق امروزه یکی از مزایای رقابتی سازمانها بوده و داشتن چنین کارکنانی برای هر سازمانی یک مزیت و راهی به سوی ترقی و پیشرفت است. در سایه ی کارکنان ماهر است که کارها به درستی انجام می پذیرد، این کارکنان دانش مدار و یادگیرنده هستند که دائما خود را با دانش روز تطبیق می دهند و به بهترین شکل وظایف شان را انجام می دهند، این نیروی انسانی خلاق و نوآور است که روشهای نوین تولید و خدمات رسانی را ابداع می کند یا موجب تسهیل این فرآیند می شود . بدون شک انسان به عنوان برترین مخلوق، تواناییهای فراوانی دارد که میتواند آنها را در راستای پیشبرد اهداف و دستیابی به رسالت سازمان به کار گیرد. این مهم نیازمند فراهم آوردن شرایط و پیش نیازهای لازم برای کارکنان بوده و سرمایه گذاری و توجه همه جانبه به منابع انسانی را می طلبد. همین اهمیت و لزوم توجه به جوانب مختلف نیازهای کارکنان و وجهه های مختلف رفتار کارکنان در سازمان بوده که موجب پیدایش و گسترش نظریات رفتار سازمانی شده است.

 

 تعاریف عملکرد شغلی

تعاریف مختلفی درمتون راجع به عملکرد صورت گرفته است که دراینجا به بعضی ازآنها پرداخته می شود.

عملکرد: عبارت است از به نتیجه رساندن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته شده (ابزری و همکاران ، 1389).

عملکرد: عبارت است از معیار پیش بینی شده یا  معیار وابسته کلیدی در چهارچوبی که ارائه می دهیم. این چهارچوب به عنوان وسیله ای برای قضاوت در مورد افراد، گروهها و سازمانها عمل می کند (سرلک و اسلامی ، 1390).

عملکرد: عبارت است از رفتاری که در جهت رسیدن به اهداف سازمانی اندازه گیری شده یا ارزش گذاری شده (پروف، 2006).

عملکرد: عبارت است از آنچه را که افراد در یک سازمان انجام می‌دهند و شیوه ای که آن افراد بر عملکرد سازمان اثر می گذارند (رابینز، 1389).

عملکرد: عبارت است از فراتر رفتن یا دستیابی به اهداف سازمانی و اجتماعی و انجام مسئولیتهای که بر عهده فرد می باشد (براتون و گلد[2] ، 1999).



1- lin

4- Bratton and Gold

 
 
 
فهرست مطالب
 

مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان

2-1- مقدمه

2-8- عملکرد شغلی

2-8-1- اهمیت نیروی انسانی در سازمان

2-8-2- تعاریف عملکرد شغلی

2-8-3- عوامل موثر بر عملکرد شغلی

 ادبیات نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی کارکنان

2-9- پیشینه پژوهش
2-9-1- تحقیقات داخلی 30
2-9-2- تحقیقات خارجی 31
2-10- خلاصه و جمع بندی 32
2-11- مدل نظری پژوهش 33
منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدیداین فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود


مشخصات فایل
تعداد صفحات37
حجم0/121 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

دانلود مبانی نظری رشته روانشناسی

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق هوش معنوی کارکنان

 
 
 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-

** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.

*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه سیدا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا
نمی شود.


پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 
 
هوش معنوی
امروزه اهمیت استفاده از افراد با ویژگی های خاص ذهنی و مهارتی بسیار پررنگ تر شده است. تلاش سازمان ها همیشه انتخاب و استخدام افراد موفق، باهوش، باپتانسیل ها و توانایی های بالاتر بوده است به همین دلیل هنگامی که مفهوم بهره هوشی (IQ) در اوایل قرن بیستم مطرح شد، نظر بسیاری را به خود جلب کرد. ولی در سازمان ها، بعضی از افرادی  که بهره هوشی بالاتری داشتند، هنگام برقراری روابط اجتماعی با مشتریان یا هنگام کار گروهی با مشکل روبرو شدند در حالی که برخی از افرادی که بهره هوشی پایین تری داشتند نه فقط در چنین موقعیت هایی بهتر عمل کردند بلکه در زندگی و کسب و کار نیز بسیار موفق بودند. جستجوی محققین برای یافتن این برتری به ارائه هوش هیجانی (EQ)  انجامید.
 
 هوش هیجانی کمک می کند افراد در روابط اجتماعی و خانوادگی خود موفق تر بوده و در هر موقعیتی بهترین رفتار و عکس العمل را داشته باشند اما هنوز ابهامات و فضاهای تکمیل نشده ای در مجموعه هوش انسانی وجود داشت رفتارهایی که بهره هوشی و هوش هیجانی قادر به پاسخگویی به آنها نبوده اند. لذا، سازمان های امروز به دنبال افرادی هستند که مهارتها و توانایی های فراتر از بهره هوشی و هوش هیجانی دارند، کسانی که کنجکاوی سیری ناپذیری دارند و همیشه به دنبال پاسخ پرسش های اساسی در زندگی خود هستند. کسانی که تغییرات آنها را نگران نمی-کند بلکه در هر تغییری به دنبال فرصت جدیدی می¬گردند. نگرشی که امروزه در کنار بهره هوشی و هوش هیجانی مطرح شده است، مبحث هوش معنوی(SQ) است که در مورد کارکنان سازمان و در زمینه مدیریت و توسعه فردی مورد توجه قرار می گیرد(کامکار،1386).
 
آنچه در مجموعه هوش های انسانی قابل توجه است این است که  هوش معنوی نه فقط تصویر هوش انسانی را کامل می¬کند بلکه بهره هوشی و هوش هیجانی فرد را نیز مدیریت کرده و به وی کمک می کند تا بهترین استفاده را از بهره هوشی و هوش هیجانی خود داشته باشد. از این رو به نظر می رسد، در دنیای کسب و کار، سازمانی که نیروهای آن از هوش معنوی بالا برخوردارند، فضای مثبت و سازنده ای دارد¬ ¬ و علیرغم بحث هایی که در تبادل افکار و خواسته ها صورت می گیرد، حس احترام بالایی بین افراد وجود دارد و هر کس آماده است که در شرایط مورد نیاز، به کمک دیگران برود. بدیهی است چنین سازمانی مستقیم به سوی موفقیت پیش می¬رود، موفقیتی که نتیجه اش تنها به سود سهامداران نیست، بلکه تک تک افراد سازمان همانطور که در رسیدن به این موفقیت نقش دارند، از آن سود می برند(کامکار،1386).
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
2-11- هوش معنوی 7

2-12- تاریخچه و تعاریف هوش معنوی 9

2-13- مقایسه هوش معنوی با هوش های دیگر 10

2-14- دیدگاه ها و نظریات هوش معنوی 11
مدل زوهر و مارشال(1997): ویژگی های زیر را برای هوش معنوی برشمردند: 12

بنابراین می توان عوامل زیر را در زمینه رشد هوش معنوی موثر دانست: 12

2-15-  معنویت در سازمان 13
2-16- هوش معنوی و محیط کار 14

2-17- مهم ترین کارکردهای هوش معنوی در محیط کار عبارتند از: 15

2-18- موانع رشد هوش معنوی 17

2-23- پیشینه پژوهشی تحقیق 19
2-24- جمع بندی 27
2-25- فرضیه ها 29
منابع 30
 
 
 
 
 


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط :
maryam.alkasir70@gmail.com
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 

 

 

 

 

 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"

این فایل با کیفیت بالا برای ارائه تهیه شده است

پشتیبانی فوری در صورت مشکل در دانلود فایل اول لطفا پیامک , تلگرام و تماس 09214087336