دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 183/745 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تعریف نظری انگیزش پیشرفت : میل یا اشتیاق برای کسب موفقیت و شرکت در فعالیت هایی است که موفقیت در آن ها به کوشش و توانایی شخصی وابسته است (سیف، 1386).تعریف عملیاتی انگیزش پیشرفت: مجموع نمره ای است که فرد از آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس (1970) بدست می آورد. شکل پرسش نامه بدین صورت است که برای هر جمله ناتمام چهار عبارت در گزینه الف، ب، ج، د ارائه می شود و آزمودنی آن عبارت ها را برای تکمیل جمله ناتمام انتخاب می کند. از این رو دامنه نمرات برای هر فرد بین 29 تا 112 می باشد.موضوع این نوشتار چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت می باشد.
روشن است که کلمه انگیزش از دیدگاه نظریه پردازان مختلف معانی مختلفی دارد، اما همه روانشناسان در این نکته متفق هستند که انگیزه عاملی است درونی که رفتار شخص را بر می انگیزد، جهت می دهد و آن را هماهنگ می سازد. یا به عبارت دیگر، فرایندی درونی است که رفتار را در طول زمان فعال کرده ، هدایت می کند و نگه می دارد. به زبان ساده، انگیزش چیزی است که شما را از پیش رفتن وا می دارد، در حال پیش رفتن نگه می دارد و تعیین می کند که سعی دارید به کجا بروید. انگیزه را نمی توان به طور مستقیم مشاهده کرد ولی وجود آن را از روی رفتار می توان استنباط کرد. هر انگیزه معمولاً دو عنصر اساسی دارد: 1- سایق، که مراد آن از فرایند های درونی بخصوصی است که شخص را به عمل بر می انگیزد. 2- هدف یا پاداش، نوعی اثر کاهش دهنده یا سیراب کننده بر نیاز درونی دارد، و در نتیجه، پس از رسیدن به هدف یا کسب دانش، رفتار لااقل برای مدتی از سلطه انگیزه خارج می شود (حسن زاده، 1388).
فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مبانی نظری پژوهش
مفهوم انگیزش
دیدگاه های مطرح شده در مورد انگیزش
دیدگاه رفتاری
دیدگاه انسان گرایی
دیدگاه شناختی
مفهوم انگیزش پیشرفت
گرایش های انگیزش دی سی
انگیزش تسلط
رابطه میان نیاز به پیشرفت و عملکرد آن
پایداری در انجام تکالیف
خطرجویی
تکمیل تکالیف ناتمام
تفاوت های جنسیتی در انگیزش پیشرفت
انگیزش پیشرفت خود مختار در مقابل اجتماعی
انگیزش پیشرفت و سازندگی اجتماعی
خود اثربخشی و انگیزش پیشرفت
نظریه اسناد و انگیزش پیشرفت
نقد و ارزیابی
پیشینه تحقیق
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدارس هوشمند ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 34 |
حجم | 183/275 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
موضوع این نوشتار چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدارس هوشمند می باشد. در مدارس هوشمند، رایانه در نحوه تدریس و ارزشیابی تأثیر می گذارد و برنامه های درسی را تا حدودی تغییر می دهد. ولی در عین حال کارکرد اجتماعی مدارس همچنان وجود دارد زیرا بتواند دانش آموز را در روابط اجتماعی یاری کند. در مدارس هوشمند دانش آموزان می آموزند انبوهی از اطلاعات را پردازش نمایند و از این اطلاعات در جهت یادگیری بیشتر استفاده کنند. همچنین دانش آموزان با منابع علمی جهان، معلمان و دانش آموزان سایر مدارس دیگر ارتباط برقرار می کنند (همان منبع).
امروزه شاخص اصلی توسعه یافتگی کشورها منابع انسانی است. منابع انسانی پایه اصلی ثروت ملت ها را تشکیل می دهند و آموزش و پرورش مسئول شناسایی این استعداد ها و زمینه ساز این شکوفایی هاست به همین دلیل سرمایه گذاری در آموزش و پرورش سرمایه گذاری ملی تلقی می شود. وضع موجود آموزش و پرورش و شاخص های توسعه نیافتگی آن باعث وجود نارسایی هایی مزمن در بخش برنامه ریزی آموزشی محتوای درسی است که خود عامل تحقیر و عقب ماندگی بخشی از استعداد های انسانی می باشد(عبادی ، 1383).
سناریو اصلی مدارس هوشمند ، فراتر از صرف تعامل دانش آموزان، با استفاده از آخرین فناوری روز می باشد. به جای آموزش انفرادی ، دانش آموزان به طور فیزیکی یا مجازی در تیم ها فعالیت می کنند. فراگیران فعال، می توانند با سرعت بیشتری به سمت مطالب جدید و پیچیده تر پیشرفت کنند در حالی که فراگیران کندتر تا زمانی که آمادگی کامل پیدا کنند ادامه می دهند(عاصمی، 1388).در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند و یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نماید، بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود. در این مدارس؛ دانش آموزان خود سرعت یادگیری خود را تعیین می نمایند. همچنین در این مدارس، ساعات یادگیری محدود به ساعات مدرسه نیست و دانش آموزان در هر زمان که بخواهند ؛ می توانند کلاس های دلخواهشان را از طریق برنامه های رایانه ای یا ارتباط از راه دور دریافت کنند(سروش،1385).
فهرست مطالب
تعاریف واژه ها و اصطلاحات
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مبانی نظری پژوهش
مدارس هوشمند
تاریخچه مدارس هوشمند
تعریف مدارس هوشمند
نقش فناوری های نوین در هوشمندسازی مدارس
مدل مفهومی مدارس هوشمند
محیط یاددهی و یادگیری متنی بر محتوای چندرسانه ای
زیرساخت توسعه یافته فناوری اطلاعات
مدیریت مدرسه توسط سیستم های یکپارچه رایانه ای
برخورداری از معلمان آموزش دیده در حوزه فناوری اطلاعات
ارتباط یکپارچه رایانه ای با مدارس دیگر
پیشرفت تحصیلی
عوامل مؤثر در پیشرفت
هوش
علایق و عوامل مربوط به دانش آموز
انگیزه
خانواده و محیط خانواده
برنامه ریزی
عوامل مربوط به مدرسه و معلم
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق حل مسئله اجتماعی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 60/185 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش حل مسئله اجتماعی موضوع این نوشتار است. حل مسئله اجتماعی به موقعیت تعدادی از افراد در قالب گروه های سازمان یافته اطلاق می شود که عمل آنها از طرف کل جامعه تائید نمی شود و در صورت استمرار عمل گروهی، آسیب هایی برای کل جامعه ایجاد خواهد شد و افراد سعی دارند تا به رفع یا کاهش اثرات آن بپردازند(فورنل و الیور،2000).
در تعریف مسائل اجتماعی چهار نکته وجود دارد:
اول آنکه ما زمانی واژه "مساله اجتماعی" را به کار می بریم که نشان دهیم چیزی اشتباه است. این یک ادراک عمومی است. هر آن چیزی مساله اجتماعی است که ناظر بر شرایطی منفی باشد. در ادراک مردم، چیزهایی مانند خانواده های شاد، سلامت یا مدارسی که در انجام امور آموزشی و تربیتی موفق هستند، مساله اجتماعی نیست. زمانی ما واژه "مساله اجتماعی" را به کار می بریم که با زحمتی روبه رو شویم(الیوت و دیگران ،2001).
دومین نکته در تعریف مسائل اجتماعی، دشواری و جدی بودن مساله است. مساله اجتماعی باید ناظر بر شرایط شایع و گستردهای باشد، بدین معنا که در برگیرنده و آسیب زننده به تعداد بسیاری از افراد باشد و صرفا" مشکل تعداداندکی از افراد نباشد(الیوت و دیگران ،2001).
اگر من شغلم را از دست بدهم، این مشکل شخصی من است. اما اگر عاملی باعث شود که بسیاری از ما شغلمان را از دست بدهیم آن وقت ما با مساله اجتماعی روبه رو هستیم که افراد ایجادکننده همچنین قادر به حل آن نیستند.
سومین نکته در تعریف مساله اجتماعی آن است که همیشه در تصور مساله اجتماعی یک مقداری دید خوشبینانه وجود دارد. شرایطی مساله اجتماعی نامیده می شود که این تصور درباره آن وجود دارد که می شود و امکان دارد آن را تغییر داد. شرایطی که به نظر ما تحت تاثیر انسانها ایجاد شده و بنابراین به وسیله خود انسانها نیز می شود آن را تغییر داد. مثلا" مرگ را در نظر بگیرید: قطعا" مرگ یک وضعیت مشکل زا و شایع است، اما همه انسانها خواهند مرد و کسی نمی تواند این وضعیت را تغییر دهد(بلزر و دیگران ،2002).
.
.
.
فهرست مطالب
فصل دوم پایان نامه ادبیات و پیشینه تحقیق 9
مقدمه 9
2-1)حل مسئله ی اجتماعی 10
2-1-1)حل مسئله 10
2-1-2)فراگرد منطقی حل مسأله 10
2-1-3) تعریف مسأله 11
2-1-4) مدیران و موانع حل مسأله 14
2-1-5) تفاوت ارزشهای اجتماعی تصمیم گیرندگان 16
2-1-6) ناتوانی در ارزیابی پیامدهای هر تصمیم 16
2-1-7) عدم اطمینان نسبت به آینده 16
2-1-8) اکتفا به راه حلهای رضایتبخش 16
2-1-9) اکتفا به عقلانیت نسبی 17
2-1-10) مصلحت اندیشی با توجه به وضعیت 17
2-1-11) غلبه بر موانع فردی در حل مسأله 18
2-1-12) مساله اجتماعی 19
در تعریف مسائل اجتماعی چهار نکته وجود دارد: 20
2-1-13) معیارهای تعریف مسأله اجتماعی 23
2-1-14) انواع مسایل اجتماعی 26
2-3)پیشینیه تحقیق 27
2-3-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور 27
2-3-2)تحقیقات انجام شده در خارج کشور 30
منابع 31
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 41 |
حجم | 74/728 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی موضوع این نوشتار است. بازاریابی داخلی مفهومی است که برای اولین بار در سال 1978، بری آن را معرفی کرد (بری، 1987). از مفاهیم پایه ای این دیدگاه آن است که کلیه پرسنل شرکت، رفتار و تفکر گرایش به بازاریابی را در برخورد با مشتریان خواهند پذیرفت. گروه هدف در بازاریابی داخلی پرسنل شرکت است (گامسون، 1987). به اعتقاد پیرس و مورگان (1991)، همان طور که بری کارکنان را به منزله ی مشتریان داخلی و مشاغل آنها را به منزله ی محصولات داخلی در نظر می گیرد، بازاریابی داخلی چیزی جز بکارگیری فعالیت های مربوط به بازاریابی خارجی در داخل سازمان نیست.
به اعتقاد گرونروس (2000)، بازاریابی داخلی در برگیرنده مفاهیم مشتری داخلی، روابط کاری مناسب بین کارکنان و کارکنان با مدیریت است. بازاریابی داخلی را می توان تلاش شرکت برای ارضای نیازهای کارکنان موثر بر مشتری (بری و همکاران، 1976)، و یا مدیریت اثربخش تر زنجیره ارزش-خدمت و ارتباطات بین همکاران (گامسون ، 1987) تعریف نمود. هدف بازاریابی داخلی در واقع ایجاد اطمینان از رضایت مندی کارکنان سازمان و توسعه کیفیت محصولات و خدمات به منظور دستیابی به رضایت مشتریان خارجی سازمان است، که این امر به صورت فرآیندی از مشتریان داخلی به سمت مشتریان خارجی سازمان جریان دارد. اگر چه بدنه دانشی بازاریابی داخلی از 1970 به طور دایم در حال رشد بوده است اما به لحاظ تحقیقات تجربی رشد نسبتاً ناچیزی داشته است.
فهرست مطالب
فصل دوم پایان نامه: «ادبیات نظری» بازاریابی داخلی
مقدمه
2-4.بازاریابی داخلی
2-4-1.تعریف و مفهوم سازی بازاریابی داخلی
2-4-2. عناصر بازاریابی داخلی
2-4-3.آمیخته بازاریابی داخلی
2-4-4.اصول بازاریابی درونی
2-4-5.گام های بازاریابی داخلی
2-5پیشینه تحقیق
2-5-1.تحقیقات داخلی
2-5-2.تحقیقات خارجی
2-6.خلاصه فصل و ارائه مدل
منابع
دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق نقدشوندگی ورد قابل ویرایش با فرمت doc بصورت جامع و کامل با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 278/563 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی موضوع این نوشتار است. لیو (2006) نقدشوندگی را توانایی معامله دارایی در مقادیر زیاد، با سرعت بالا، با هزینه پایین و با تأثیر قیمتی اندک تعریف کرده است. نقدشوندگی مفهوم پیچیده ای است و تعاریف و استنباط های گوناگونی درباره آن ارایه شده است، نقدشوندگی هم در سطح اوراق بهادار انفرادی مانند یک سهم معین و هم در سطح کل بازار سهام قابل بررسی است. در ادبیات مربوط به ریزساختار بازار، همواره تأکید اصلی بر روی نقدشوندگی اوراق بهادار انفرادی بوده است. از عوامل اصلی تعیین کنندة نقدشوندگی هر ورقه بهادار می توان به مواردی مانند حجم معاملات، قیمت و نوسان پذیری اشاره کرد در حالی که عوامل مهم مؤثر بر تغییر نقدشوندگی بازار مواردی مانند ریسک موجودی ها و اطلاعات نامتقارن را شامل می شود که در مجموع در چارچوب فعالیت های معاملاتی اثر خود را نشان می دهند .(Cordia et al.; 2000)
باقری مهماندوستی(1386) ، در پژوهشی با عنوان بررسی ارتباط بین نقدشوندگی سهام و تصمیمات مرتبط با ساختار سرمایۀ شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، با به کارگیری داده های ترکیبی نمونهای شامل 53 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران طی سالهای 1379 تا 1385 ارتباط بین دو معیار نقدشوندگی (نسبت گردش سهام و معیار آمیهود) و نسبت اهرمی را بررسی کرده است. نتایج نشان می دهد که عدم نقدشوندگی سهام باعث میشود مدیران مالی برای تأمین مالی بیشتر بر بدهی تأکید نموده و اهرم مالی بالاتری ایجاد نمایند.
فهرست مطالب
تعریف نظری نقدشوندگی
تعریف عملیاتی نقدشوندگی
1-9 تعریف مفاهیم و واژگان عملیاتی 7
1-10 ساختار کلی تحقیق 9
فصل دوم: ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق
2- 1 مقدمه 11
2-2 تعریف نقدشوندگی 11
2-3 دلایل اهمیت نقدشوندگی 13
2-3-1 اهمیت نقدشوندگی در رشدو توسعه بازار 14
2-3-2 نقدشوندگی معیاری برای ارزیابی ریسک 15
2-3-3 تاثیر نقدشوندگی بر هزینه سرمایه 15
2-3-4 نقدشوندگی عامل بهبود عملکرد شرکتها و کل اقتصاد 16
2-3-5 نقدشوندگی اوراق بهادار عامل مورد توجه در مدیریت سبد 16
2-3-6 تاثیر نقدشوندگی بازار بر بازده سهام 17
2-3-7 کاربرد نقدشوندگی در قیمت گذاری دارایی ها 17
2-3-8 تاثیر نقدشوندگی در نوآوری های توسعه ای بازار سرمایه 18
2-4 معیارهای متداول سنجش نقدشوندگی 19
2-5 اقدامات لازم جهت افزایش نقدشوندگی بازار 21
2-6 مفهوم جهش برای نقدشوندگی 22
2-7 شاخص های اندازه گیری نقدشوندگی 22
2-8 میزان سهام شناور آزاد 26
2- 9 ریسک نقدشوندگی 31
منابع:
منابع فارسی
منابع لاتین