خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه هنر و اقتصاد جهانی آن با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 39/187 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در تعریف ساده «علم اقتصاد» باید گفت اقتصاد علمی است که با مسئله کمیابی و خواست انسان سر و کار دارد. «اقتصاد عبارت از مطالعه روش تخصیص منابع فیزیکی و انسانی کمیاب در میان خواستهای نامحدود یا مقاصد رقیب است. به عبارت دیگر اقتصاد عبارت است از مطالعه کمیابی و هنگامی فعال میشود که مردم بیش از آنچه که میتوانند تولید کنند، تقاضا نمایند ... کالاها کمیاب هستند، زیرا منابعی که برای تولید آنها به کار گرفته میشوند، دارای استفادههای دیگر نیز میباشند ... علم اقتصاد تاثیر عواملی که قیمت و مقادیر کالاهای فروخته شده را تعیین میکنند مورد تحلیل قرار میدهد.» (موریس، 1384، 15)
پس از این تعریف مختصر باید خاطرنشان کرد که، پرداخت به مقوله اقتصاد هنر بیشتر مورد علاقه جامعهشناسان و انسانشناسان بوده است تا منتقدان هنری. انسانشناسی اقتصاد هنر به بررسی مجموعه روابط تولید و مصرف کالای هنری در سطح اجتماعی میپردازد. آفرینش هنری جدا از مقولههای فردی چون خلاقیت، توانمندی هنرمند، در فرآیندی اجتماعی از عواملی خارج از مقوله هنر تاثیر میپذیرد. شرایط اجتماعی جامعه و وضعیت اقتصادی هر شاخه خاص هنر، همه در سرنوشت تولیدات و مصارف فرهنگی و هنری آن موثراند. گاه شرایط اجتماعی باعث رونق و پیشرفت هنری خاص، در یک جامعه و در مقطع زمانی خاص میشود و گاه چرخ حرکت آن را متوقف میسازد.
فهرست مطالب
سازوکار معاصر اقتصاد جهانی هنر35
2-5-1 هنر و اقتصاد35
2-5-2 اقتصاد جهانی هنر37
2-5-3 هنر و جهانی شدن39
2-6 تحلیل بنمایههای جذاب هنر معاصر ایران44
2-6-1 خاص گرایی44
2-6-2 نیوارنیتالیسم در پاسخ به توقع مخاطب غربی46
2-6-3 خودنمود در نمایش زندگی زیسته48
2-7 رابطه بازار هنری و اقتصاد بازار50
2-7-1 ویژگیهای بازار هنری50
2-7-2 نظام تجارت مستقل51
2-7-3 وظایف بازار51
2-7-4 ضرورت سامان بخشیدن به مدیریت بازار هنری51
2-7-5 ساختار نظام حقوقی و مدیریت بازار هنری52
2-8 بستهبندی عامل مهم فروش52
2-8-1 اهمیت بستهبندی55
2-8-2 فواید بستهبندی56
2-8-3 طراحی بستهبندی
منابع