خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه نقش واق در نگارگری سلجوقی تا تیموری با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 4292/513 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
نسخ خطی ایران، همواره مجموعهای از زیباترین نمونههای هنر خوشنویسی و نگارگری را به نمایش میگذارد. در واقع در صنعت کتابآرایی، دو هنر نقاشی و خوشنویسی در کنار هم قرار میگیرند. البته در بهترین نمونههای نگارگری، نظیر مکتب هرات دورة تیموری و تبریز صفوی، هنر نقاشی بر خطاطی پیشی میگیرد. به طور کلی، هنر نگارگری ایران با تصویرسازی نسخ خطی پیوند ناگسستنی دارد، بنابراین نگارهها همواره در اندازههای کوچک صفحات نسخ خطی قرار میگیرد (رهنورد،b1388،5).
فهرست مطالب
2-1)نقش واق در نگارگری سلجوقی تا تیموری
2-1-1)قرون اولیه اسلام13
2-1-2)ویژگیهای زیباشناختی مکتب سلجوقی، بغداد13
2-1-3)مروری بر عناصر تأثیرگذار بر مکتب سلجوقی14
2-1-4)نگارگری ایلخانان15
2-1-5)جلایریان17
2-1-6)تیموریان18
منابع