خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه هنرهای تعاملی و شاخصهها و اهداف آنها با فرمت docx در قالب 48 صفحه ورد
تعداد صفحات | 48 |
حجم | 1639/80 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
با توجه به مطالعاتی که در زمینهی هنر معاصر و پیوند ناگزیرش با تکنولوژی انجام شد، میتوان نتیجه گرفت هنر چند رسانهای مسیری منطقی برای بیان اهداف هنرمندان معاصر است. در هنر چندرسانهای هنرمند بر اساس امکانات گستردهای که تکنولوژی در اختیارش میگذارد ایدهپردازی میکند و یا همانطور که در فصل پیشین نتیجه گرفتیم، اوست که برای ایدههای خود امکانات جدیدی را میطلبد و به خلق آنها دامن میزند. مخاطب ممکن است از همهی حواسش برای برقراری ارتباط با اثر هنری استفاده کند. او بسته به نوع ارتباطی که لازم میداند با اثر برقرار شود، راهی را برای فعالیت انتخاب میکند. نکتهی اولیهای که مولف اثر در ذهن دارد، ایجاد توازن ارتباطی بین مخاطب و اثر است. برقراری ارتباط کلاسیک در این نوع از هنر مطرود است. «در این شرایط، آنها که به باوری جسمیتستایانه اثر هنری را چون ابژهای عینی، در برابر و پیش روی خود میخواهند هرگز از گریز به موقعیتهای فراذهنی خشنود نخواهند شد. موقعیتی که سرشت ارتباطی آن بر مبنای فهم پیش نهادههای همین جهان متغیر و دادههای بیشمار آن است. جهانی که به همان نسبت حضور، تعامل را میطلبد»
فهرست مطالب
هنر تعاملی؛ شاخصهها و اهداف30
3-1 هنرهای چند رسانهای و تعامل30
3-2 جایگاه تصاویر متحرک در هنرهای تعاملی33
3-3 شاخصههای هنر تعاملی و هدف34
3-3-1 واقعیت مجازی در دنیای تصاویر متحرک تعاملی34
3-3-1-1 بازتولید و واقعیت35
3-3-1-2 مفهوم مخاطب در فضای مجازی38
3-3-1-3 ارتباط مخاطب با «واقعیت» در فضای مجازی39
3-3-1-4 واقعیت مجازی؛ تعریف41
3-3-2 روایت در انیمیشنهای تعاملی44
3-3-3 مخاطب آگاه، تکمیلکنندهی اثر تعاملی53
3-3-3-1 زمینههای فعالیت مخاطب53
3-3-3-2 تعریف مخاطب و جایگاه او54
3-3-3-3 مجذوب شدن و شرکت در اثر57
3-3-3-4 همذاتپنداری59
3-3-3-5 درک و حضور63
3-3-3-6 شبیهسازی حسی و آغاز مرحلهی درگیری تماشاگر65
3-3-3-7 لذت طلبی مخاطب68
3-3-3-8 زیباییشناسی وابسته به احساس مخاطب71
3-3-3-9 حس آزادی و خلاقیت مخاطب71
3-3-3-10 ویژگی مخاطب خلاق: در پی معنی و لذت73
منابع