دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت سازمانی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 206/47 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در شکل کلی، هویت شرکت با استفاده از علایم و نشانه های متفاوت به گروه های ذینفع ارایه می شود، از این رو مدیر اندیشمند باید از علایم و نشانه های هماهنگ ، به گونه ای استفاده کند تا پیام هایی هماهنگ و هدفدار برای ذینفعان ارسال شود (گل محمدی، 1383). هویت شرکتی به روشنی با مفهوم هویت سازمانی مرتبط می شود و پژوهشگران ، بر اهمیت هماهنگی بین هویت سازمانی (که توسط مدیران بیان شده و توسط کارکنان تجربه می شود ) با هویت شرکتی و وجهه بیرونی و تجاری شرکت (تصویری که افراد و گروه های بیرون از سازمان، از آن دارند) تأکید می کنند؛ زیرا زمانیکه این عناصر با هم، هم راستا نباشند، طیفی از پیامدهای نامساعد نظیر فقدان تعهد شغلی کارکنان، نارضایتی مشتری و تحلیل رفتگی کلی سازمان ، قابل پیشبینی است(کل و براچ، 2006).
قلی پور و همکاران(1390)، تحقیقی را تحت عنوان " تبیین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی مؤثر بر ساخت سازمانی هویت در سازمان های دولتی " انجام داده اند. نتایج حاصل بیانگر وجود رابطه ای مثبت و معنادار میان توجه رسانه ها به سازمان، وجهه خارجی سازمان، ارتباطات خارجی، تیم مدیران عالی، مدیریت منابع انسانی و ارتباطات درون سازمانی با هویت سازمانی بودند.
فهرست مطالب
1-8- مدل مفهومی تحقیق 3
2-1- مقدمه 5
2-3- هویت سازمانی 22
2-3-1- تعریف هویت سازمانی 22
2-3-2- ساخت و شکل گیری هویت 26
2-3-2-1- توجه رسانه ها 26
2-3-2-2- وجهه خارجی سازمان 27
2-3-2-3- ارتباطات خارجی سازمان 28
2-3-2-4- تیم مدیران عالی سازمان 28
2-3-2-5- مدیریت منابع انسانی 28
2-3-2-6- ارتباطات داخلی سازمان 29
2-3-2-7- عملیات سازمان 29
2-4- پیشینه تحقیقات در مورد هویت سازمانی 30
2-4-1- تحقیقات انجام شده هویت سازمانی در ایران 30
2-4-2- تحقیقات هویت سازمانی خارجی 34
2-5- جمع بندی 35
فهرست منابع 37