دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض در سازمان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 278/77 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
در یک تعریف جامع می توان گفت: «تعارض فراگردی است که در آن یک طرف (فرد یا گروه) در می یابد که منافعش با مخالف یا واکنش منفی طرف دیگر مواجه گردیده است». ادبیات نظری و پیشینه تجربی تعارض موضوع نوشتار حاضر است. با وجود تعاریف گوناگونی که از تعارض شده چند موضوع زیربنای، همه آن ها را تشکیل می دهد. اول آن که هر دو طرف باید تعارض را درک کنند. دوم، وجود یا عدم وجود تعارض به ادراک افراد بستگی دارد؛ اگر هیچ یک از طرفین از وجود تعارض آگاه نباشند توافق عمومی بر آن است که تعارضی وجود ندارد.
ناگفته نماند که تعارض های ادراک شده ممکن است واقعی نباشند؛ از این رو بسیاری از وضعیت هایی که تعارض آمیز توصیف می شوند در واقع تعارض آمیز نیستند؛ زیرا اعضای گروه های درگیر، تعارضی میان خود احساس نمی کنند؛ به همین سبب گفته می شود وجود تعارض به ادراک افراد بستگی دارد (رضائیان، 1387). فراگیری مدیریت تعارض برای بهبود، انطباق و بهره گیری از تغییر و تحول، یک سرمایه گذاری حیاتی برای خود فرد، خانواده و سازمان به شمار می آید. مدیریت خوب تعارض، ما را در برابر تغییرها، محفوظ نمیدارد و بدین معنی نیست که همواره با داشتن این مهارت، به خواسته های خود دست خواهیم یافت، بلکه -ما را قادر می سازد با تحولات جدید، آشنا شده برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت ها راه حل های مناسب بیابیم (صیاد زاده، 1389).
فهرست مطالب
2-1- مقدمه
2-2-3- شیوه های حل تعارض (بین فردی) 8
تعاریف تعارض 8
تأثیرات تعارض 9
مفهوم متعارض 10
تعارض در گذشته و حال و جنبههای مثبت و منفیآن 12
دیدگاههایمربوطبهتعارض 14
1-دیدگاه نظریه پردازان کلاسیک مدیریت (دیدگاهسنتی) 14
2-دیدگاهمکتبروابطانسانی(رفتاری) 15
3-دیدگاهتعاملگرایان 16
تعارض سازنده و ویرانگر 17
شیوه های حل تعارض (بین فردی) 18
جمع بندی کلی 20
2-3- پیشینه پژوهشی 23
2-3-1- پژوهش های داخلی 23
2-3-2- پژوهش های خارجی 25
منابع 29