خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

دانلود دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

  دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره
دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات84
حجم113/262 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

 

 

هر فرد در ذهن خود، تصویری از خویشتن دارد و این پنداشت کلی فرد از شخصیت خودش را، خودپنداره می نامند. این مفهوم، در واقع یکی از عوامل درونی مؤثر بر رفتار انسان است که در سال های اخیر مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت قرار گرفته است. به عبارتی دیگر، هر انسان برداشت و تصوری از وجود خویشتن دارد، که می توان آن را هویت شخصی یا خود نامید. پاسخگویی به سؤالاتی از قبیل این که: شما چه  طور آدمی هستید؟ چگونه خودتان را توصیف می کنید؟ برداشت و تصور هر شخص را از خود روشن می سازد.

 

 

 


مفهوم خودپنداره همچنین به معنی جمع آوری دانش در مورد خویشتن است، مانند باورهای فرد نسبت به ویژگی های شخصیتی، جسمی، توانایی ها، ارزش ها و اهداف. خودپنداره اساس ارزیابی فرد از خود و جهان پیرامونش را تشکیل می دهد (صفایی، بیگدلی و طالع پسند، 1390). از دیدگاه برخی از نظریه پردازان، خودپنداره مفهومی سلسله مراتبی و چند بعدی است. به عبارت دیگر اطلاعات در مورد خود، به کمک آگاهی از  علوم خود در زمینه های ریاضی، تاریخ و انگلیسی و آگاهی از شیوه های زندگی کردن و کار کردن خود به وجود می آید.

 

 

 

 

خودپنداره و آگاهی از خود با افزایش سن متفاوت می گردد. با بالا رفتن سن و حرکت از دوره ی کودکی به سمت نوجوانی و جوانی، توانایی افراد برای مشخص کردن نقاط قوت و ضعف خویش افزایش پیدا می کند (دیفریتز و رن ، 2013). در واقع خود در اوایل زندگی شکل می گیرد و با استفاده از تجربیات بعدی اصلاح می شود. در ابتدا، کودکان از طریق کسب و سازمان-دهی اطلاعات مربوط به خود، قادر به درک رابطه بین خود و جهان اجتماعی شان هستند. این فرآیند رشد، نتیجه ی ظهور مهارت های شناختی و روابط اجتماعی با خانواده و همسالان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری خودپنداره

تعریف عملیاتی خودپنداره

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره

-    2-2-4- خودپنداره    2
2-2-4- 1- ماهیت خودپنداره    2
2-2-4-2-تاریخچهی خودپنداره    5
2-2-4-3 علل پیدایش پدیده خود و خودپنداره    7
2-2-4-4-تعریف خودپنداره    10

2-2-4-5-دیدگاههای نظری در مورد خود و خودپنداره    15

2-2-4-5- 1- نظریه ی راجرز خود و خودپنداره    15
2-2-4-5-2-نظریه ی مازلو خود و خودپنداره    19
2-2-4-5-3-نظریه ی آدلر خود و خودپنداره     20
2-2-4-5-4-نظریه ی کوپراسمیت خود و خودپنداره    21
2-2-4-5-5-نظریه ی آلپورت خود و خودپنداره    23
2-2-4-5-6-نظریه ی ویلیام جیمز خود و خودپنداره    23
1)    خودپندارهی بنیادی     24
2)    خودپندارهی ناپایدار ( گذرا):    24
3)    خودپندارهی اجتماعی    25
4)    خودپندارهی آرمانی    26
2-2-4-5-7-دیدگاه اسلام    28
2-2-4-5-8-سایر دیدگاهها    29
1)    دیدگاه اجتماعی    29
2)    دیدگاه شناختی    30
3)    دیدگاه شناختی اجتماعی    30
2-2-4-6- خودپنداره و عزت نفس    31
2-2-4-7- انواع خودپنداره    33
2-2-4-8- تفاوتهای جنسی در تصویر بدنی    36
2-2-4-9- عناصر خودپنداره    37
ساراسوت خودپنداره را دارای شش بعد زیر میداند:    38
2-2-4-10- تأثیرات خودپنداره بر رفتار    39
-    2-3- پیشینه ی پژوهشی    41
2-3-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور    41
2-3-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور    45
-    منابع    52

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.