خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

  چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می دهد. 


مشخصات فایل
تعداد صفحات99
حجم168/392 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی عنوان نوشتار برای فصل دوم پایان نامه می باشد.

 

 

تعریف مفهومی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:

راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده یک فرایند فعال و سازنده است که طی آن یادگیرنده برای خود هدف تعیین می کند و با توجه به اهداف و شرایط موجود در محیط سعی در ارزیابی، تنظیم و کنترل فرایندهای شناختی، انگیزه ای و رفتاری اش می-کند (پینتریج، 2000) و افراد تلاش های خود را برای فراگیری دانش و مهارت بدون اتکا بر معلم و دیگران شخصا شروع کرده و جهت می دهند (البام و بایتا ، 1993، به نقل در موسوی نژاد، 1386). 

 

 

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 

نمره ای که دانش آموزان در انتخاب گزینه های مربوط به راهبردهای یادگیر خود نظم داده شده در بخش های راهبردهای شناختی و اداره و کنترل تلاش (راهبردهای فراشناختی و خودتنظیمی) در پرسشنامه MSLQ که توسط پینتریج و دی گروت (1990) تهیه شده است، کسب می کند (به نقل در جعفری، 1388). 

 

 

 

 


  بوکارتز و کورنو (2005) در پژوهشی تحت عنوان خودتنظیمی در کلاس که بر روی 130 نفر دانشجو انجام دادند. مشاهده کردند که وقتی در کلاس درس، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی آموزش داده می شود. باورهای دانشجویان درباره میزان کنترل که بر فرایند و پیامد یادگیری خود دارند افزایش می یابد که نقش تعیین کننده ای در یادگیری و سطح پردازش اطلاعات آن ها دارد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

تعریف عملیاتی راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

پیشینه تحقیق و مبانی نظری در مورد راهبردهای یادگیری خودتنظیمی

2-1- مقدمه:    19
2-2- بخش اول: مبانی نظری    21
2-2-1- الف: یادگیری خودتنظیمی (خود نظم داده شده)    21
2-2-2- انواع خودتنظیمی    29
2-2-2-1- نظمدهی بیرونی:    29
2-2-2-2- نظمدهی درونفکنی شده:    29
2-2-3- فرایندهای خودتنظیمی    30
2-2-4- مدلهای یادگیری خودتنظیمی:    31
2-2-4-1- مدل پینتریج (1990)    31
2-2-4-2- مدل زیمرمن (1986)    36
جدول 2-2 مهارتهای اساسی و اولیه یادگیری خودتنظیمی (زیمرمن)    38
2-2-4-3- مدل وین و هدوین (1998)    39
2-2-4-4- مدل بوکارتز:    41
جدول 2-3 الگوی سه لایه یادگیری خودتنظیمی بوکارتز، 1999 (نقل درکدیور، 1386)    41
2-2-4-5- مقایسه مدلها    42
جدول 2-4 مقایسه چهار مدل براساس سه مرحله یادگیری خودتنظیمی    45
جدول 2-5 مقایسه دو به دو چهار مدل براساس سه معیار    46
2-2-5- راهبردهای یادگیری خودتنظیمی:    49
2-2-6- نظریههای یادگیری خودتنظیم:    57
2-2-6-1- نظریه کنشگر    58
2-2-6-2- نظریه پدیدار شناختی    59
2-2-6-3- نظریه شناختی -  اجتماعی زیمرمن    60
2-2-6-4- نظریه بندورا    62
2-2-6-5-نظریه ویگوتسکی    64
2-2-6-6- نظریه پردازش اطلاعات(ساختارگرایی)    66
2-2-6-7- نظریه کارون و شیر    66
2-2-10-8- رابطه خودتنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی    74
2-3- بخش دوم: پیشینه پژوهش    75
2-3-1- پژوهشهای انجام شده در خارج از کشور    75
2-3-2- پژوهشهای انجام شده در داخل کشور    87

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.