خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های دلبستگی

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های دلبستگی

  چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های دلبستگی
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های دلبستگی

دانلود نمونه فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی با عنوان مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های دلبستگی بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید


مشخصات فایل
تعداد صفحات58
حجم133/37 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

دلبستگی از یک مفهوم یونانی به نام stroge که نوعی عشق بین والدین و کودک است گرفته شده است (اسپنسر 1988 – به نقل از مداحی، 1383). واترز بیان می کند که دلبستگی رفتارهایی را شامل می شود که سبب نزدیکی به نگاره دلبستگی  است. این رفتارها شامل توجه داشتن، لمس کردن، نگاه کردن، وابسته یا متکی بودن و اعتراض به طرد شدگی است (واترز، 1978 ؛ نقل از عارفی، 1383) از دیدگاه اینزورث دلبستگی یک رابطه عاطفی بین کودک با فردی خاص است (اینزورث 1973). دلبستگی از نظر بالبی پیوند عاطفی پایداری است که ویژگی آن گرایش به جستجو و حفظ مجاورت به شخص خاص به ویژه در زمان استرس است. (بالبی 1969/ 1982 – همان منبع).

 

 

 


با نظر اجمالی به دوره نوجوانی به نظر می رسد که رفتار دلبستگی نوجوان از الگوهای رفتار دلبستگی سنین پایین تر بسیار متفاوت و جدا است. به نظر می رسد نوجوانان از روابط دلبستگی با والدین و یا سایر چهره‌های دلبستگی گریزان هستند. بسیاری از نوجوانان پیوندهای دلبستگی با والدین را شبیه گره‌هایی تلقی می کنند که از پیوندهای متشابه که محکم و ایمن است جلوگیری می کند. نوجوان برای آنکه بتواند در ساختن و هموار کردن مسیر زندگیش به حمایت والدین بیش از حد متکی نباشد باید به سوی خود مختاری حرکت کند.

 

 

 

 

 

رفتار نوجوان نسبت به چهره‌های دلبستگی ممکن است متعارض، مغشوش و متضاد به نظر برسد مگر آنکه این رفتارها در بافت تغییرات تحولی دوره نوجوانی در نظر گرفته شوند. ایجاد یک هویت و دستیابی به یک تعریف منسجم از خود، مهم‌ترین جنبه رشد عمومی اجتماعی در دوره نوجوانی است. انتخاب ارزش‌ها، باورها و هدف های زندگی مهم‌ترین مشخصه‌های اصلی این هویت را تشکیل می دهند. هم در دوره نوجوانی و هم در دوره جوانی این ارزش‌ها، باورها و هدف های زندگی مورد تجدید نظر قرار می گیرند. نوجوان در جستجوی پاسخ قانع کننده به موضوعات اساسی زندگی مانند ارزشها، نقشهای اجتماعی، مذاهب، عقاید سیاسی و اهداف حرفه‌ای است تا به او نظام فکری داده و تکیه گاه او در تصمیم گیری ها و ارزش گزاری های مهم او باشد، بداند کیست، چه اهدافی دارد و نهایتاً یک فلسفه برای زندگی خود ایجاد کند (کالسنر ، 1999، به نقل از رجب پور، 1386).

 

 

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

تعریف مفهومی سبک های دلبستگی

تعریف عملیاتی سبک های دلبستگی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی سبک های دلبستگی  4

2-6-مبانی نظری در باب سازه  دلبستگی  5

2-6-1- مؤلفه های اصلی دلبستگی  11
2-7- مبانی روان پویشی نظریه دلبستگی:  12
2-8-نظریه یادگیری  13
2-9- نظریه تحول شناختی  14
2-10- نظریه کردارشناسی  15
2-11-  نظریه دلبستگی بالبی  17
2-12-  نظریه دلبستگی  باولبی  17
2-14- سبک های دلبستگی از دیدگاههای مختلف  22
2-15-  انواع سبک های دلبستگی  25
2-15-1- سبک دلبستگی ایمن  25
2-15-3- سبک دلبستگی نا ایمن - اجتنابی  27
2-15-3- سبک دلبستگی نا ایمن – دو سو گرا  28
2-16- مراحل شکل گیری دلبستگی در نوزادان  30
2-17 - تحول دلبستگی در نوجوانی  33
2-18- تداوم دلبستگی از کودکی تا نوجوانی:  33
2-19-  معیارهای تشخیص دلبستگی:  36
2-23- پیشینه تحقیقاتی :  37
2-23-1- رابطه ی سبک های دلبستگی با تاب آوری  37
2-23-2- رابطه ی سبک های دلبستگی با شیوه های مهارت های مقابله ای  39
2-23-3-رابطه ی مهارت های مقابله ای با استرس و  تاب آوری  40
فهرست منابع و ماخذ:  46


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.