خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری درباره فرصت های رشد و اندازه ی شرکت با فرمت docx در قالب 14 صفحه ورد
تعداد صفحات | 14 |
حجم | 35/531 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مدیران معمولاً تمایل به رشد شرکت فراتر از اندازه بهینه آن دارند، زیرا رشد شرکت، قدرت مدیریت را با افزایش منابع تحت کنترل آن افزایش میدهد.همچنین، شرکتهای بزرگتر تمایل به پراکندگی بیشتر مالکیت سهامداران دارند که به مدیریت اختیار بیشتری اعطا میکند.علاوه بر این شرکتهای بزرگ به واسطه مقدار منابع مالی که نیاز است خریداری شوند، با احتمال کمتری در معرض تملکهای ناخواسته قرار میگیرند. بنابراین، انتظار میرود که مدیران شرکتهای بزرگ در خصوص سرمایهگذاری و سیاستهای مالی، قدرت و اختیار بیشتری داشته باشند که منجر به مقدار بیشتر مانده وجه نقد میشود.
براساس پژوهشهای انجام شده توسط موسز، در شرکتهای بزرگتر انگیزه مدیران برای دستکاری سود بیشتر و بالعکس در شرکتهای کوچکتر انگیزه مدیران برای اعمال مدیریت سود کمتر است. به عبارت دیگر بین اندازه شرکت و مدیریت سود رابطه معنادار مستقیمی وجود دارد. در مقابل عدهای بر این باورند که هرچه اندازه شرکت بزرگتر باشد به دلیل اینکه بیشتر در معرض رسیدگیهای دقیق تر قرار میگیرد مدیریت سود کمتر است.
فهرست مطالب
فرصت های رشد
اندازه شرکت
بررسی تحقیقات انجام شده
بررسی تحقیقات انجام شده در خارج
بررسی تحقیقات انجام شده در ایران
منابع