خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری سهام و عوامل موثر بر قیمت آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 112/523 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
نوع کالا یا خدمتی که شرکت مورد نظر ارائه میدهد و کمیت و کیفیت مشتریان شرکت روی قیمت سهام آن تأثیر میگذارد. وقتی که شرکتی کالایی مصرفی تولید میکند که مورد نیاز همگان است بازار مصرف نسبتاً مطمئنی را برای محصول خود دارد (شرکتهای نوشابه سازی نمونه بارز این گونه شرکتها هستند) زیرا هم میزان مصرف کالا توسط یک فرد زیاد است و هم افراد زیادی آن را مصرف میکنند در مقابل کالایی مثل تراکتور را در نظر بگیرید که متقاضیان آن محدودترند و تکرار خرید آن به صورت یک کالای بادوام چند سالی به طول میانجامد و ضمناً متقاضیان آن فقط کشاورزان صاحب زمینی هستند که آنها هم خریدشان محدود است. روشن است که سهام کارخانجات و شرکتهای تولید کنندهی کالای مصرفی در غالب موارد بهتر از سهام کارخانجات تولیدی سنگینی و صنایع مادر هستند.
فهرست مطالب
2-2 عدم اطمینان اطلاعاتی
2-3 قیمت سهام
2-4 سقوط قیمت سهام
2-5 تعیین قیمت سهام
2-6 اطلاعات جدید و سرعت تعدیل قیمتهای سهام
2-7 عوامل موثر بر قیمت سهام
2-7-1 عوامل بیرونی
2-7-1-1 عوامل اقتصادی
2-7-1-2 عوامل سیاسی - نظامی
2-7-1-3 عوامل فرهنگی- رفتاری
2-7-2 عوامل درونی
2-8 محتوای اطلاعاتی قیمت سهام
2-9 دو دیدگاه در مورد تغییرات گذشته قیمت سهام برای پیش بینی قیمت در آینده
2-10 نوسانات قیمت سهام ناشی از انتشار اطلاعات
پیشینه
منابع