خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری نقدینگی و ارتباط بین مفاهیم آن با فرمت docx در قالب 29 صفحه ورد
تعداد صفحات | 29 |
حجم | 71/837 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
وصف های مختلفی از تعارف نقدینگی در کتاب ها و مقالات مالی و مدیریت مالی وجود دارد. لیو (2006، 631) بیان می کند که به طور عام نقدینگی توانایی برای تعداد زیاد معامله با سرعت بالا در هزینه پایین و با اثر قیمتی کم توصیف می شود. این توصیف چه بعد را برای نقدینگی، یعنی، تعداد معامله، سرعت معامله، هزینه معامله، و اثر قیمتی را مشخص می کند. یودین (2009، 24) نقدینگی را به عنوان سرعت و سهولتی که یک نفر می تواند سهام را در بازار مورد معامله قرار دهد تعریف کرده است. پاستور و استمبیو (2003، 2) نقدینگی را به عنوان یک مفهوم وسیع توصیف می کنند که به طور کلی توانایی برای تعداد زیادی معامله به طور سریع، در هزینه پایین، و بدون تغییر قیمت را نشان می دهد.
ریلی و برون (1997، 106) نقدینگی را به عنوان خرید یا فروش یک دارایی با سرعت و در یک قیمت مشخص شرح داده اند؛ بر طبق نظر بودی و مرتن (1998، 35) نقدینگی، سرعت و سهولت نسبی است که یک دارایی می تواند به وجه نقد تبدیل شود؛ بر طبق نظر آرنلد (2005، 18) نقدینگی، درجه ای که یک دارایی می تواند به سرعت و به سهولت بدون از دست دادن ارزش فروخته شود؛ اسچارتز و فرانشونی (2004، 60) دارایی را نقد شونده می نامند که به سهولت قابل تبدیل به وجه نقد باشد؛ و بریلی و همکارانش (2006،1000) یک دارایی را نقد شونده می-نامند، اگر به آسانی و ارزان به وجه نقد تبدیل شود و بگ و همکارانش (2003، 315) بیان می کنند که نقدینگی، ارزانی، سرعت، و اطمینانی است که ارزش دارایی می تواند به پول تبدیل شود.
فهرست مطالب
2-1 مقدمه
2-2 اهمیت نقدینگی
2-3 تعریف نقدینگی
2-3-1 نقدینگی دارایی ها
2-3-2 نقدینگی بازار
2-3-3 وسعت بازار
2-3-4 عمق بازار
2-3-5 برگشت پذیری بازار
ارتباط بین مفاهیم نقدینگی
نقدینگی و قیمت گذاری ها
نقدینگی و اثرات مشتریان
راه حل های اندازه گیری نقدینگی
منابع عدم نقدینگی
انواع بازارها
منابع