خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مسئولیت اجتماعی و محرک های اقتصادی مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 36 صفحه ورد
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 89/396 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
وود در سال 1991 سه سطح آنالیز و بررسی را شرح میدهد که به وسیلهی آن تعریف CSR را به سه سطح تقسیم مینماید و با این روش تحلیلی سبب ملموستر شدن مفهوم CSR میگردد. سطح اوّل تعریف وود سطح مؤسسه است. در این جا مسئولیت شرکتها به طور عمومی، بلندمدت و روابط آنها با جامعه مورد بحث قرار میگیرد. در این سطح قسمتی از تئوریهای CSR مورد توجه قرار میگیرد که مربوط به قانونمندی CSR از طریق جامعه به عنوان یک مفهوم یا روش تجاری میباشد و لذا برای همه نوع شرکت و با هر گونه ابعاد و اندازهای قابل کاربرد است. تصویری که برخی از شرکتها از CSR دارند، منطبق بر این سطح از تعریف میباشد. سطح دوّم، سطح سازمانی میباشد. در این سطح روشن میشود بنگاه دقیقاً در برابر چه کسانی مسئولیتپذیر است. ذینفعان عمدهی بنگاه شناسایی میشوند. در این دیدگاه روش ذینفعان ارایه شده توسط فریمن میتواند راهگشا باشد. وود مسئولیتپذیری در این سطح را مسئولیت اجتماعی نامید. در مرور ادبیات موضوع، فیچ (1976)، ایلبرت و پارکت (1973) و اسمیت (2003) مسئولیت اجتماعی بنگاهها را در این سطح تعریف کردهاند و به عبارت دیگر مسئولیت اجتماعی بنگاه را مسئولیت در قبال ذینفعان عمده یا گاهی در قبال شرکتها و شرکای شرکت که تحت تأثیر فعالیتهای بنگاه قرار دارند، تعریف کردهاند.
فهرست مطالب
2-1- مقدمه
2-2-1- مسولیت اجتماعی
2-1-2- مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد
2-1-3- محرکهای اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت
2-1-4- اهمیت کیفیت گزارشگری مالی در استانداردهای حسابرسی
2-3- پیشینه تحقیق
منابع