خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری آموزش کارکنان و نیروی انسانی با فرمت docx در قالب 76 صفحه ورد
تعداد صفحات | 76 |
حجم | 154/563 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
ابیلی می نویسد:«توسعه منابع انسانی در سازمان ها به نوعی تعهد و انتظار متقابل و وظیفه دو سویه بین فرد و سازمان مبدل شده است. در چارچوب این تعهد و انتظار متقابل، کارکنان باید ضمن نشان دادن التزام عملی به انجام وظایفی در راستای اهداف سازمانی و همچنین رفتار در چارچوب نظامنامه آن حقوق متقابلی را نیز برای خود تعریف کنند. از اهم این حقوق می توان به بهره مندی از فرصت توسعه مستمردانش و مهارت کاری وتکامل جنبه های مختلف شخصیتی کارکنان اشاره کرد.».
دولان و شولر در مورد اهمیت آموزش معتقد است که آموزش کارکنان بطور کلی فعالیتی است که میتوان آن را اغلب اوقات از بالاترین سطح سازمان تا پایین ترین سطح سازمان بکار گرفت. جان پریور مزایای آموزش را در رابطه با شغل شامل 1- تغییر،2- افزایش بهره وری،3- افزایش تخصص کاری، 4- کاهش اشتباهات،5- استاندارد کردن کار، و در رابطه با فرد شامل: 1- افزایش انگیزه،2- تشویق، 3- مهارت در ارائه،4- افزایش دانش، و نیز در رابطه با گروه و تیم مبادله اطلاعات و تولید و رشد عقاید می داند.
فهرست مطالب
مقدمه
تحقیقات انجام شده در ایران
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
مبانی نظری آموزش کارکنان
مفهوم شناسی آموزش و آموزش کارکنان
اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان
اهداف آموزش نیروی انسانی
مراحل آموزش کارکنان
محتوای آموزش کارکنان
مفهوم شناسی ارزشیابی آموزشی
تاریخچه ارزشیابی
ضرورت ارزشیابی
ارزشیابی و برنامه ریزی
اثربخشی آموزشی
سایر عوامل مؤثر در اثربخشی برنامههای آموزشی
شاخصهای اثربخشی آموزشی
عوامل مؤثر بر اثربخشی آموزش کارکنان
رویکردهای ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی
رویکرد ارزیابی مبتنی بر هدف Goal Based Evaluation
منابع