خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری مسئولیت اجتماعی و ایجاد ارزش از طریق آن با فرمت docx در قالب 26 صفحه ورد
تعداد صفحات | 26 |
حجم | 120/251 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
که همگی بیان گر این مطلب هستند که مدیران به دلایل مختلفی؛ هم چون کسب و مشروعیت سازمانی یا فشار گروه های ذی نفع، مایل به افشای اطلاعات اجتماعی سازمان هستند، ولی در تئوری اقتصادی سیاسی، اعتقاد بر لزوم تدوین قوانین و استانداردهایی در این زمینه است. در تئوری گروه های ذی نفع هم شاخه ی اخلاقی و هم شاخه ی مدیریتی وجود دارد. شاخه ی اخلاقی به این موضوع می پردازد که سازمان ها چگونه باید با گروه های ذی نفع خود رفتار کنند. این دیدگاه بر مسئوولیت های سازمان ها تاکید دارد.در مقابل شاخه ی مدیریتی تئوری گروه های ذی نفع بر نیاز به مدیریت گروه های ذی نفع خاص تاکید دارد (فروغی و همکاران، 1387، 29-102)
همان طوری که از محتوای این تئوری (ذی نفعان) استنباط می شود، از آن جایی که توجه به مسئوولیت پذیری شرکت می تواند دید بهتری در ذی نفعان نسبت به مدیران شرکت ایجاد نماید، بنابراین انتظار می رود که مدیران شرکت هایی که بیش تر به رفتارهای مدیریت سود می پردازند، از مسئولیت پذیری اجتماعی بالایی برخوردار باشند و بلعکس.
فهرست مطالب
مسئولیت اجتماعی
2-3-1 . مقدمه
2-3-2 . تعریف مسئولیت اجتماعی
2-3-3 . ابعاد مسئولیت اجتماعی
2-3-4 . ایجاد ارزش از طریق مسئولیت اجتماعی.
2-3-5 . تحلیل علمی برنامه های دارای دغدغه ی اجتماعی شرکت ها
2-3-6. . برخی مفاهیم کلیدی مسؤولیت اجتماعی شرکت ها
2-3-7 . مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ایران و موانع موجود
2-3-8 . رابطه توسعه ی منابع انسانی در سازمان و مسئولیت پذیری اجتماعی
2-3-9 . انواع مسئولیت پذیری سازمانها
2-4 . پیشینه تحقیق
منابع