خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری تغییر حسابرس و رفتارهای مدیران با فرمت docx در قالب 15 صفحه ورد
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 64/620 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
در سرتاسر این سالها شکست های سازمانی به کیفیت پایین حسابرسی نسبت داده شده است، که آن هم به نبود استقلال حسابرس بر می گردد. این موارد به این دلیل شکست حسابرسی تعبیر می شود که حسابرسان برای تعیین یا گزارش اشتباهات اساسی در صورت های مالی شکست خورده اند(کاتانچ و والکرر، 1999، 44). انتقادات با مطرح کردن سئوالاتی در مورد استقلال حسابرسان به این دلیل روند افزایشی گرفته است که حسابرسان، صاحبکاران خود را برای مدت طولانی حسابرسی می کنند، متعاقبا آنها به جای خدمات حسابرسی بیشتر بر خدمات غیر حسابرسی متمرکز می شوند، برای مثال در مورد شرکت انرون، موسسه حسابرسی اندرسون از بدو تاسیس تا ورشکستگی، حسابرس آن شرکت بوده است(شافی و همکاران، 2009، 99). همچنین استاندارد گذاران از این جهت نگران بودند که اگر طول دوره ارتباط حسابرس- صاحبکار طولانی شود، حسابرسان به احتمال زیاد با صاحبکاران در مورد انتخابهای حسابداری و گزارشگری مالی به منظور حضور دوباره در شرکت مصالحه می کنند، بر این اساس طولانی شدن دوره تصدی، استقلال حسابرس را خدشه دار نموده و منجر به کاهش کیفیت حسابرسی می گردد که کیفیت پائین حسابرسی نیز کیفیت پائین سود و اطلاعات مالی ارائه شده را به همراه خواهد داشت.
فهرست مطالب
تغییر حسابرس، دوره تصدی و رفتارهای مدیران
مقدمه
دوره تصدی حسابرس و محافظه کاری
کیفیت حسابرسی، دوره تصدی حسابرس و ویژگی های کیفی سود
دوره تصدی حسابرس و محافظه کاری سود
دوره تصدی حسابرس و مربوط بودن سود
دوره تصدی حسابرس و قابلیت اتکای سود
سطوح تصدی و دیدگاه های متفاوت
اثر متقابل دوره تصدی بر محافظه کاری و مدیریت سود
پیشینه