خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

خرید فصل دوم پایان نامه

خرید فصل دوم پایان نامه,پاورپوینت,حسابداری,پیشینه,کارشناسی ارشد, نمونه پرسشنامه,دانلود مبانی نظری

مبانی و چارچوب نظری در مورد رفتار شهروندی سازمانی و رفتارهای ضد

دانلود مبانی و چارچوب نظری در مورد رفتار شهروندی سازمانی و رفتارهای ضد

  مبانی و چارچوب نظری در مورد رفتار شهروندی سازمانی و رفتارهای ضد
مبانی و چارچوب نظری در مورد رفتار شهروندی سازمانی و رفتارهای ضد

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری رفتار شهروندی سازمانی و رفتارهای ضد آن با فرمت docx در قالب 67 صفحه ورد


مشخصات فایل
تعداد صفحات67
حجم151/844 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری رفتار شهروندی سازمانی و رفتارهای ضد آن با فرمت docx در قالب 67 صفحه ورد بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

 

 

مفهوم رفتار شهروندی سازمانی اولین بار توسط  ارگان و همکاران وی در سال ( ۱۹۸۳ ) مطرح گردید. اورگان رفتار شهروندی سازمانی را به عنوان رفتار های فردی و اختیاری میداندکه به صورت مستقیم و آشکار به وسیله سیستم رسمی پاداش سازمان تعریف نشده است و در مجموع کارآیی و اثر بخشی سازمان راافزایش میدهد. اختیاری بدین معنا که این رفتارجزء شرح وظایف شغلی نیست و در تعهد استخدامی کارمندان قرار نگرفته است و کوتاهی در آن هیچگونه تنبیهی را به دنبال ندارد. در واقع رفتار بیش اجتماعی، رفتار ورای نقش، رفتار خود انگیخته و یا رفتار شهروندی سازمانی به مجموعه رفتارهایی اتلاق می  گردد که خارج از حیطه وظایف رسمی افراد در سازمان می باشد.  این رفتارهای فردی داوطلبانه و دل بخواهی هستند که مستقیما و صراحتا از طریق نظامهای رسمی باداش دهی شناسایی نمی شوند ولی  درنهایت منجر به افزایش اثر بخشی فعالیت های سازمانی می گردند. رفتار شهروندی سازمانی کمکی در جهت افزایش اثر بخشی کلی سازمان است و رفتاری ناشی از فعالیت در خارج از حیطه الزامات شغلی است و شاخصی قدرتمند برای تشخیص عملکرد شغلی مطلوب میباشد.  

 

 


ارگان(1988) در کتاب خود تحت عنوان "رفتار شهروندی سازمانی: نشانگان سرباز خوب "  این پدیده را چنین تعریف می نماید: رفتارهای فردی که اختیاری(داوطلبانه) و آگاهانه بوده و بطور مستقیم و صریح بوسیله سیستمهای پاداش سازمانی و سیستمهای ارزیابی عملکرد سازمانی شناسایی نشدهاند ولی در مجموع، اثر بسیار چشمگیری بر اثربخشی سازمانی دارند. منظور از اختیاری بودن این است که این قبیل رفتارها جزء الزامات اساسی نقش و شرح شغل کارکنان نمیباشند (ارگان(1988)). ارگان رفتار شهروندی سازمانی را نوعی از عملکرد تعریف کرده است که محیط اجتماعی و روانی (روانشناختی) سازمان را که عملکردهای وظیفهای سازمان در آن محیط رخ میدهد، مورد حمایت قرار میدهد (ارگان(1997)).

 

 

 

فهرست مطالب

رفتار شهروندی سازمانی

2-7-1) تعاریف رفتار شهروندی سازمانی

2-7-2) ویژگی های رفتارهای شهروندی سازمانی

2-7-3) ابعاد رفتارهای شهروندی سازمانی

2-8( عوامل موثر بر بروز رفتارهای شهروندی سازمانی

2-9) پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی

2-10) نظریه های مرتبط با رفتارهای شهروندی سازمانی

2-11) دیدگاه های نوین رفتار شهروندی سازمانی

2-12) رفتارهای ضد شهروندی(ACB)

2-13 ) رفتارهای شهروندی سازمانی در ورزش

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود"
✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336 ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.