خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری عملکرد کارکنان و استراتژی های بهسازی آن با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 56/934 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
از نظر کاسیو (1995) عملکرد اشاره به اجزاء وظایف محوله به فرد دارد و ارزیابی عملکرد را توصیف نظام دار قوت و ضعف فرد یا گروه در ارتباط با وظایف محوله تعریف می نماید( به نقل از حقیقی و همکاران، 1388، ص 82). در تعریف دیگر از عملکرد آمده است : « چهار متغیر معرف عملکرد می باشد که در ارزیابی موقعیت یک سازمان یا کارکنان مفید می باشد. این چهار متغیر عبارتند از اثربخشی، کارایی، توسعه، و رضایت خاطر مشارکت کننده.»(جزنی، 1380، ص 135). پیتر دراکر عملکرد کارکنان را با توجه به دو معیار اثربخشی و کارایی تعریف می کند . اثربخشی یعنی انجام دادن کارهای درست و کارایی یعنی درست انجام دادن کارها(حقیقی و همکاران، 1388، ص83). آرمسترانگ (1386: 7) عملکرد را این چنین تعریف کرده است«دست یابی به اهدافی که کمیت و کیفیت آنها تعیین شده است». فرهنگ انگلیسی آکسفورد عملکرد را به عنوان« اجرا، به کار بستن، انجام دادن هر چیز منظم یا تعهد شده» تعریف می کند. این تعریف علاوه بر اینکه در ارتباط با ستاده ها و بروندادها است، بلکه نشان می دهد که عملکرد مرتبط با انجام کار و همچنین نتایج حاصله می باشد. بنابر این عملکرد را می توان به عنوان رفتار تلقی کرد (حقیقی و همکاران، 1388، ص 83).
فهرست مطالب
عملکرد کارکنان
2-7- تعاریف و مفاهیم عملکرد کارکنان
2-8- اهمیت و ضرورت عملکرد کارکنان
2-9- استراتژی های بهسازی عملکرد
2-10- عوامل مؤثر بر عملکرد کارکنان
2-10-1- توان یا آمادگی کاری
2-10-2- حمایت سازمانی
2-10-3- انگیزش یا تمایل
2-10-4- بازخورد
2-10-5- سازگاری محیطی
2-11- مدیریت عملکرد
2-12- ارزیابی عملکرد کارکنان
2-13- فواید ارزیابی عملکرد
منابع