خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری تدریس مشارکتی و نقاط قوت و ضعف آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 48/513 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
سنترا (به نقل از کریم زاده، 1384) معتقد است که چشم اندازی که همکاران دانشگاهی ارائه میدهند با چشم انداز دانشجویان متفاوت است. این چشم انداز هنگامی بیشترین اهمیت را پیدا میکند که از همکاران خواسته شود تا همدیگر را ارزیابی کنند. ارزیابی مدرسان از هم باعث ایجاد بازخورد برای یکدیگر و به تبع آن رشد حرفهای همکاران در تدریس میشود. ونگر و هورنیک (1999) بیان کردند که استادان از حضور همکاران حرفهای خود و همکاری آنان در برنامهریزی قبل از کلاس و در طول ارائه دروس اظهار رضایت کردهاند و این همکاری میان اساتید منجر به تبادل اطلاعات بین آنها و بازخورد دادن به همدیگر شده و همچنین باعث حمایتهای علمی وروانی از یکدیگر و دست یابی به دید گاههای متنوع میشود که در نهایت به برخوردها و چالشهای حرفهای ارزشمند بین مدرسان منتهی میشود. شارون و دنیس (2009) نیز در تحقیقات خود ثابت کردند که حمایتهای علمی و روانی اعضاء تیم تدریس باعث بالا رفتن قدرت ریسکپذیری و اعتماد متقابل در بین آنها میشود. علاوه بر این در تدریس مشارکتی چون دو مدرس مشترکا کلاس را اداره میکنند یا حداقل طراحی برنامههای کلاس را با یکدیگر انجام میدهند میتوانند راحتتر راجع به همدیگر قضاوت کنند و به یکدیگر بازخورد ارائه دهند.
فهرست مطالب
نقاط قوت و ضعف تدریس مشارکتی در دورههای تحصیلات تکمیلی
نقاط قوت تدریس مشارکتی
ضعفهای تدریس مشارکتی
پیشینه پژوهش: پژوهشهای داخلی و خارجی
منابع