خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه و ادبیات نظری تدریس و آموزش در مراکز عالی با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد
تعداد صفحات | 23 |
حجم | 35/1016 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
نظام آموزش عالی شامل چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. دورههای کارشناسی ارشد و دکتری را دورههای تحصیلات تکمیلی مینامند که به لحاظ اهمیت این دوره (تحصیلات تکمیلی) در تربیت نیروهای متخصص وحرفهای و پی بردن به میزان پیشرفت دانشگاهها، بررسی دورههای تحصیلات تکمیلی بسیار ضروری است. یکی از اهداف نظامهای آموزش عالی خصوصاً در دورههای تحصیلات تکمیلی این است که برای فراگیران فرصتهای نو جهت بهبود تجربیات آموزشی و پرورشی که در دنیای نوین با آنها مواجه هستندا فراهم سازد و همچنین به پرورش انسانهایی با افقهای دید وسیع، با استعداد، خلاق و مبتکر و انسانهایی که به گستردگی مرزهای دانش واقف باشند و حداکثر استفاده از حداقل امکانات را آموخته باشند بپردازد. همچنین بتوانند از منابع و تخصصها استفاده بهینه کنند وبرای انجام امور بهترین استفاده را از منابع نمایند (کریم زاده، 1384). تربیت دانشآموختگان و دانش و تواناییهای آنها حاکی از کارایی و روح حاکم بر دانشگاهها است. اگر دورههای تحصیلات تکمیلی کارایی داشته باشد نشان از کارایی دانشگاهها و پیشرفت و توسعه یافتگی آن خواهد بود (سمنانیان و بهجتپور، 1377: 2).
فهرست مطالب
مقدمات
2-1-1 آموزش عالی و رسالتهای آن
2-1-2 تحصیلات تکمیلی و اهمیت آن
2-1-3 اهمیت تدریس در آموزش عالی
2-2 روشهای تدریس در مراکز آموزش عالی
2-2-1 روش تدریس سخنرانی
2-2-2 روش تدریس پرسش و پاسخ
2-2-3 روش تدریس حل مسئله
2-2-4 روش تدریس مباحثه
منابع