خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تفکر انتقادی و مبانی های مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 60 صفحه ورد
تعداد صفحات | 60 |
حجم | 123/446 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
هر رویکرد آموزشی با اهداف ویژه ای تدوین شده و در طول اجرا نیز همان اهداف معین را دنبال می کند. از این رو یکی از عوامل تعیین کننده در بکار گیری این رویکرد در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، سنجش اهداف این منظر تربیتی است. اندیشمندان زیادی در این حوزه در سالهای اخیر اظهار نظر کرده، که لازم است نقاط اشتراک این نظریات جمع بندی شده و اهداف آن استخراج شود. از میان این تلاش ها، رویکرد « آموزش فلسفه برای کودکان » لیپمن را شاید بتوان رهیافت آموزشی روشمند و دارای محتوای مدون برخاسته از رویکرد آموزش تفکر انتقادی، دانست.
فهرست مطالب
بررسی تطبیقی اهداف
اهداف رویکرد تفکر انتقادی و آموزش فلسفه برای کودکان
اهداف نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی
تحلیل تطبیقی اهداف دو رویکرد
بررسی تطبیقی مبانی
مبانی هستی شناسی
جهان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
جهان شناسی در رویکرد تربیت اسلامی
مقایسه ی جهان شناسی در هر دو دیدگاه
مبانی انسان شناسی
انسان شناسی در رویکرد تفکر انتقادی
انسان شناسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی
مقایسه انسان شناسی در هر دو دیدگاه
منابع