خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه آموزش مبتنی بر تفکر انتقادی با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد
تعداد صفحات | 33 |
حجم | 57/610 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
رشد و پرورش مهارت های فکری شاگردان همیشه مسأله ای پیچیده در آموزش بوده، ولی امروزه حالتی بحرانی به خود گرفته است؛ چون برونداد اطلاعاتی فرهنگ ما از قدرت انتقادی ما درباره آن اطلاعات فراتر رفته است(چت مایرز ترجمه ابیلی، 1386، ص 2). معلمان بیشتر نگران نحوۀ انتقال اطلاعات به دانش آموزان هستند تا شیوه های پرورش تفکر انتقادی و حل مسأله. در کلاس های درس به جای تکیه بر تفکر انتقادی، شیوه های آموزش بر انتقال دانش از معلم به دانش آموزان متکی است. در کلاس های درس سنتی از یادگیرندگان انتظار می رود که بدون حمایت پیشرفت کنند و فقط در فنون مهارت های مطالعه و حفظ کردن، تبحر یافته و راهبردهای آن را به طور مناسب به کار گیرند. در واقع، در کلاس های درس سنتی، معلمان توجهی به کیفیت کار دانش آموزان ندارند، آن چه اهمیت دارد کمیت است و در اغلب کلاس ها از دانش آموزان خواسته می شود تا به حفظ و به یادسپاری موضوع های علمی بپردازند.
فهرست مطالب
آموزش مبتنی بر تفکر انتقادی
تفکر انتقادی در آموزش و پرورش
چرا فقدان تفکر انتقادی؟
پرورش تفکر انتقادی
پرورش مهارت های تفکر انتقادی
آموزش مبتنی بر دیالوگ
بهره گیری از فنون طرح پرسش
یادگیری مبتنی بر همیاری
یادگیری بر مبنای حل مسأله
آموزش بر مبنای مورد کاوی
آموزش راهبردهای فراشناختی
پرورش تمایلات تفکر انتقادی
منابع