خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه آموزش فلسفه به کودکان و آموزش عالی با فرمت docx در قالب 27 صفحه ورد
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 84/991 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
فلسفه برای کودکان هدف های شناختی روشنی دارد؛ ذهن را وادار به عمل می کند، این کار را از طریق چالشها، تفکر اصولی و تعامل ساختاری انجام می دهد. به علاوه، این برنامه هدف اجتماعی نیز دارد و آن آموزش فرایند تصمیم گیری دمکراتیک است . این برنامه در پرورش مشارکت منظم و پرورش خودآگاهی فرد سهمی قطعی دارد(هاینس، 2002: 12) .
چنانچه ذهن کودک را درگیر مباحث فلسفی کنیم، می توانیم نحوه تفکر او را رشد دهیم. اگر کنجکاوی طبیعی کودکان و میل آنان به دانستن درباره جهان را با فلسفه مرتبط سازیم، می توانیم کودکان را به متفکرانی تبدیل کنیم که بیش از پیش نقّاد، انعطاف پذیر و مؤثر باشند. (فرمهینی، میرزامحمدی، خارستانی، 1387: 46)
فهرست مطالب
2-3 آموزش فلسفه برای کودکان
2-3-1 مبانی آموزش فلسفه برای کودکان
2-3-2 اهمیت پرداختن به فلسفه برای کودکان و نوجوانان
2-3-3 اهداف برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان
2-3-4 ویژگی های (ماهیت و مبنا) برنامه ی فلسفه برای کودکان و نوجوانان
2-3-5 ویژگی ها، عناصر و اجزا، مزایا و فواید
2-4 آموزش فلسفه در آموزش عالی
2-4-1 تاریخچه آموزش عالی در اسلام(دانشگاه جهان اسلام زمینه ساز دانشگاه کنونی جهان غرب)
2-4-2 اهداف آموزش عالی
2-4-3 رسالت دانشگاه
2-4-4 بررسی و تبیین مفهوم استادی و معلمی گری در دانشگاه
2-4-5 نقش دانشگاه در هویت دهی به دانشجو
2-4-6 فلسفه برای همه
2-4-7 ورود فلسفه در دانشگاه در ایران معاصر
2-4-8 دانشگاه و آموزش فلسفه
2-4-9 برنامه درسی متناسب آموزش فلسفه به دانشجویان
2-4-10 مسائل و موانع، چالش های پیش رو
2-4-11 آموزش بزرگسالان
2-4-12 خصوصیات دوران جوانی(5 شاخصه ی اصلی)
2-4-13 تجربه آموزش فلسفه در دانشگاه های ایران
منابع