خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مهارت های زندگی و تاریخچه این آموزش ها در مدارس با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 85/978 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تحقیقات گوناگونی فقدان و یا کمبود مهارتهای زندگی دانشآموزان را در سطوح مختلف تحصیلی تأیید میکنند. در یکی از تحقیقات داخل کشور علیرضا کیامنش در گزارش تحقیقی خود بیان داشته است که عملکرد دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی در حوزة مهارتهای زندگی از حداقل مورد انتظار (60 %) کمتر بوده است (کیامنش 1379). بر اساس نتایج، تحقیقات خارج از کشور نیز به فقدان مهارتهای زندگی دانشآموزان در سطوح مختلف اشاره میکنند. برای مثال ون¬دی در کار تحقیقی خود گزارش میدهد که دانشآموزان مورد مطالعه، از نظر مهارتهای زندگی همکاری ، پشتکار ، حل مسائل ، و صمیمیت ضعیف بودهاند. همچنین گامبو در تحقیقی نشان داده است که والدین از عدم توجه آموزش متوسطه به مهارتهای زندگی دانشآموزان گلهمند بودهاند (گامبو 2000؛ به نقل از ادیب1382، ص 12).
فهرست مطالب
جایگاه آموزش مهارتهای زندگی در مدارس، تاریخچه آموزش این مهارتها، مفهوم و تعریف آن
جایگاه آموزش مهارتهای زندگی در مدارس
تاریخچه مختصری از آموزش مهارتهای زندگی
مفهوم و تعریف مهارتهای زندگی
مصادیق و انواع مهارتهای زندگی
تهیه کنندگان برنامه و آموزش
نظریههای برنامه درسی و آموزش مهارتهای زندگی
کاربرد و دلالت نظریه یادگیری اجتماعی بر مهارتهای زندگی
دلالتهای تئوری روانشناسی ساختن گرایی بر آموزش مهارتهای زندگی
بطور کلی دیدگاه ساخت گرا سه تأثیر مهم بر روی رویکرد مهارتهای زندگی دارد
تئوری حل مسأله شناختی
تئوری هوشهای چندگانه
طبقه بندی مازلو از نیازهای انسان و دلالتهای آن بر آموزش مهارتهای زندگی
ویژگیهای افراد خود شکوفا
عناصر نُهگانه برنامه درسی مهارتهای زندگی بر اساس مدل تحقیقاتی کلاین
منابع