خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه سازمان یادگیرنده و عوامل موثر بر ایجاد آن با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 136/321 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
سنگه در کتاب خود، سازمان یادگیرنده را چنین تعریف میکند: «سازمانهای یادگیرنده، سازمانهایی هستند که در آن افراد به طور مستمر در حال توسعه ظرفیت خود جهت تحصیل نتایجى هستند که به واقع طالب آنند، جایى که الگوهاى تازه فکرکردن پرورش مییابد، محلى که خواستهها و تمایلات گروهى تحقق مى یابدو بالأخره مجموعه اى که در آن افراد پیوسته میآموزند که چگونه با یکدیگر بیاموزند»(عنایتی، ۱۳۸۷). طبق تعریف ویک و لئون (1995)سازمان یادگیرنده سازمانی است که از طریق خلق و بهبود سریع قابلیتهای مورد نیاز جهت دستیابی به موفقیتهای آینده، به طور مستمر توسعه مییابد(ستاری و همکاران ،1390).
در تعریف دیگری سازمان یادگیرنده سازمانی است که نه تنها از انگیزههای اعضای سازمان برای یادگیری و خلاقیت حمایت میکند، بلکه راهها و روشهایی را نیز برای تقویت، مناسبسازی و انتقال یادگیری و خلاقیت میان اعضای سازمان و در کل سازمان ترویج میدهد(ایران زاده و امینی،1391).به زعم قربانی زاده (1388)سازمان یادگیرنده، سازمانی است که بر نقاطی چون افزایش فرصت و ظرفیت یادگیری در سراسر سازمان، تحولگرایی، تطبیق سریع با تغییرات محیطی، استفاده از قدرت خلاقیت و تقویت و توسعه دانش و بینش کارکنان تأکید دارد(جمالزاده و همکاران ،1390). به عقیده مویلانن (2005) سازمان یادگیرنده سازمانی است که با بهرهگیری از یادگیری به عنوان مؤلفهای حیاتی و به شکلی آگاهانه مدیریت میشود و شامل ارزشها، چشماندازها و هدفها و اقدامات روزمره است(لگزیان و ملکزاده،1389).
فهرست مطالب
سازمان یادگیرنده
2-2-1. مفهوم سازمان یادگیرنده
2-2-2. تاریخچه سازمان یادگیرنده
2-2-3. تعاریف سازمان یادگیرنده
2-2-4. رویکردهای سازمان یادگیرنده
2-2-5. تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
2-2-6. ضرورت ایجاد سازمان یادگیرنده
2-2-7. عوامل مؤثر بر ایجاد سازمان یادگیرنده
2-2-8. ویژگیهای سازمان یادگیرنده
2-2-9. مزایای سازمان یادگیرنده
2-2-10. نظریهها و الگوهای سازمان یادگیرنده
2-2-11. سطوح سازمانهای یادگیرنده
منابع