خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش و تاریخچه آن با فرمت docx در قالب 32 صفحه ورد
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 46/724 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مدیریت دانش را می توان به عنوان روشی برای بهبود عملکرد، بهره وری و رقابت پذیری، بهبود کارآمد کسب، تسهیم و استفاده از اطلاعات درون سازمان، ابزاری برای بهبود تصمیم گیری، طریقی برای بدست آوردن بهترین روش ها، راهی برای کاهش هزینه ها و روشی برای نوآورترشدن سازمان دید. مدیریت دانش به معنای توسعه و بهره برداری از داراییهای دانشی یک سازمان است که باعث تحقق اهداف سازمان گردد. در دنیای کسب و کار مدیریت دانش به مفهوم فرآیند تولید ارزش از سرمایه های نامحسوس است و در واقع این نوع مدیریت نوعی تعامل میان درون و خارج سازمان یعنی مشتریان و ذینفعان است. استراتژی اصلی در مدیریت دانایی ارائه دانش لازم به هر فرد در مکان و زمان مناسب و به طریق صحیح می باشد (Davenport et al;1999:103).
فهرست مطالب
مدیریت دانش
2-2-1. تاریخچه مدیریت دانش
2-2-2. تعریف مدیریت دانش
2-2-3. اصول مدیریت دانش
2-2-4-اهمیت و مزایای مدیریت دانش
2-2-5-اهداف مدیریت دانش
2-2-6-رویکردهای مدیریت دانش
2-2-7-اجزا و عناصر مدیریت دانش
2-2-8-چارچوب نظری مدیریت دانش
2-2-8-1- مدیریت دانش از منظر مدیریت استراتژیک
2-2-8-2-مدیریت دانش از منظر سیستم های اطلاعاتی
2-2-8-3-مدیریت دانش از منظر رفتار سازمانی
2-2-8-4-مدیریت دانش از منظر مدیریت تولید
منابع