خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه یادگیری و سطوح آن با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 132/710 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
یادگیری فرایندی مستمر است: یادگیری فرایندی موقت اما مستمر است. یادگیری در تمام حوزههای انسانی رخ می دهد. برای اینکه بتوانیم با شرایط متغیر و چالش های جدید مواجه شده و قادر به حل مسائل جدید باشیم، باید پیوسته دانش خود را از طریق یادگیری غنی کنیم. بنابراین، یادگیری فرایندی است که در آن دانش ایجاد می شود (وگمن ، 1997 به نقل از رمضانی و حسنوی 1390).
یادگیری فراتر از آموزش رسمی است: بولهیوس و سایمون (2001) حالت های مختلف یادگیری را چنین بیان می کنند: یادگیری از طریق تجربه: این نوع یادگیری نتیجه ی فعالیت کردن، مشاهده و تجربه آنچه در یک محیط معین رخ می دهد، می باشد. یادگیری از طریق تعامل اجتماعی: این نوع یادگیری، نتیجه ی تعامل بین افراد می باشد که یک فعالیت اجتماعی محسوب می شود. یادگیری از طریق تئوری: این نوع یادگیری، نتیجه ی تبدیل اطلاعات سیستماتیک و انتزاعی به عمل می باشد.
فهرست مطالب
یادگیری
1- 4- 2- مقدمه
2- 4- 2- تعاریف یادگیری
3- 4- 2- ویژگیهای یادگیری
4- 4- 2- سطوح یادگیری
5- 2- یادگیری سازمانی
1- 5- 2- تاریخچهی یادگیری سازمانی
2- 5- 2- انواع یادگیری در سازمان
3- 5- 2- دستهبندی پژوهشهای یادگیری
4- 5- 2- تعاریف یادگیری سازمانی
5- 5- 2- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده
6- 5- 2- مهارتهای یادگیری سازمانی
7- 5- 2- یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحبنظران مختلف
1- 7- 5- 2- هابر و فرایندهای یادگیری
2- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری در سطح سازمان از نظر کارل و کنت (1994)
3- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه ردینگ
4- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه یونگ و پاوید
5- 7- 5- 2- دیدگاه پیتر سنگه دربارهی سازمان یادگیرنده
6- 7- 5- 2- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه نیفه
منابع