خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه شاخص های جوانی و سبک زندگی با فرمت docx در قالب 54 صفحه ورد
تعداد صفحات | 54 |
حجم | 121/547 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
وبلن در تعریف سبک زندگی و مصرف، انگیزش های اجتماعی برای رفتار رقابت آمیز و چشم و همچشمی را پایه و اساس تبیین پدیده مصرف مدرن قرار می دهد و با طرح مفهوم طبقه تن آسا، مفهوم تمایز طبقاتی که در مصرف تجلی پیدا کرده است را مطرح می کند و قدرت مالی و ثروت را مبنای افتخار، منزلت و جایگاه اجتماعی می داند. البته وی نقش ذخیره کردن ثروت در کسب افتخار را ضعیف تر از نمایش دادن آن می داند و معتقد است که برای به دست آوردن و حفظ اعتبار، فقط داشتن ثروت یا قدرت کافی نیست بلکه ثروت وقدرت باید نشان داده شود، زیرا اعتبار فقط با آشکار کردن آنها به دست می آید. به نظر او افراد ثروتمند در جوامع کوچک از طریق فراغت خود نمایانه و در جوامع بزرگ و شهری از طریق مصرف خود نمایانه و نمایشی، ثروت خود را به نمایش می گذارند.
فهرست مطالب
2-3- شاخص های جوانی و سبک زندگی
2-3-1 امتداد یافتن دوره جوانی
2-3-2 فردی شدن
2-3-3 عدم اطمینان و خطر
2-3-4 ریسک پذیری
2-3-5 نگرش متفاوت جوانان به کار و فراغت
2-3-6 برقراری ارتباط به شیوه متفاوت
2-3-7 مصرف گرایی و مصلحت طلبی
منابع