خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مفهوم بازنمایی و نظریات مرتبط با آن با فرمت docx در قالب 15 صفحه ورد
تعداد صفحات | 15 |
حجم | 81/958 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
بازنمایی، نه انعکاس و بازتاب معنای پدیدهها در جهان خارج که تولید و ساخت معنا بر اساس چارچوبهای مفهومی و گفتمانی است. از آنجا که رسانهها، فراگیرترین نهاد تولید، بازتولید و توزیع معرفت و آگاهی در جهان جدید هستند، میتوان محتوای آنها را منبع معنی قدرتمندی درباره جهان اجتماعی دانست. بازنمایی های رسانهای از این لحاظ اهمیت دارند که شناخت و باور عمومی را شکل میدهند (قبلی : 9). رسانهها به واسطه ابزارهایی چون طبیعی سازی و کلیشه سازی مفاهیم جامعه را بازتولید میکنند. بازنمایی، فرایندی است که نشانههای معنایی جامعه را در قالب ساختارهای ایدئولوژی و به طور معمول، موافق با مناسبات قدرت حاکم، بازتولید و توزیع می-کنند. «زبان رسانه، واسطه ممتازی است که معنا از طریق آن تولید و توزیع میشود» (قبلی: 22). بر این اساس، اشیا و رویدادها به خودی خود معنا ندارند بلکه این رسانهها هستند که به آنها معنا میدهند.
فهرست مطالب
نظریه های بازنمایی
نظریۀ استوارت هال
نظریۀ جان فیسک و کالین مککیب
منابع