خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه جایگاه برق در رسانه ها با فرمت docx در قالب 12 صفحه ورد
تعداد صفحات | 12 |
حجم | 33/299 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
انحصار طبیعی: شبکه برق را باید چیزی شبیه به خطوط ارتباطی و جاده های کشور در نظر گرفت. در شرایط فعلی شاید برخی از جاده ها را بتوان اختصاصی کرد و یا حق عبور آن را به شرکتی واگذار نمود که تعمیر و نگهداری جاده را بر عهده دارد. ولی درمجموع شبکه راهها عمومی است. برای الکتریسیته نیز تصور این که چند شرکت به رقابت در عرصه انتقال و توزیع دست بزنند و برای این کار، شبکههای جداگانه ای احداث کنند، متصور نیست. هر چند رقابت در اَشکال متفاوت دیگر امکان پذیر میباشد. .(قراباغی; ۱۳۸۶) نبود بازار کامل: برق چیزی مانند هوا و زمین است که همگان به آن احتیاج مبرم دارند. وابستگی بشر به الکتریسیته روز افزون است. نداشتن جانشین، عمومی بودن خدمات، زمانبر بودن، ضعف امکان ذخیره سازی، لزوم ثبات قیمت برای مصرف کننده عادی، لزوم حفظ کیفیت، لزوم پیوستگی عرضه و منجمله تأمین در ساعات پیک، مواردی است که در کنار انحصار طبیعی یاد شده، مانع شکل گیری بازار کامل میشود. (همان)
فهرست مطالب
جایگاه برق در رسانهها
تاریخچه برق
ویژگیهای عمومی صنعت برق
وضعیت برق در شرایط بحرانی
نمونه اخبار در زمینه قطع برق در شرایط بحران
وابستگی رسانهها به برق
منابع