خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه رسانه و نظرات مرتبط با وسایل ارتباط جمعی با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد
تعداد صفحات | 35 |
حجم | 103/855 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
بعد ها مک کمب و شاو دو محقق آمریکایی، تحقیقاتی را در رابطه با مبازرات انتخاباتی سال 1968، 1972 و 1976 انجام دادند. آنها در تحقیقات خود در زمینه کارکرد برجسته سازی رسانههای جمعی با توجه به دو عنصرآگاهی و اطلاعات کوشیدند رابطه میان رای دهندگان و محتوای واقعی پیامهایی را که رسانهها در جریان انتخابات ارائه کردند، ارزیابی کنند. مک کمب و شاو نتیجهگیری کردند که رسانههای جمعی، بر آنچه رأی دهندگان به عنوان موضوع مهم در انتخابات مورد توجه قرار میدهند، تاثیر مهمی میگذارند.
با طرح برجسته سازی این فرضیه که رسانهها قدرت تاثیرگذاری محدودی دارند و این که مخاطبان از میان پیامهای رسانهای، آنهایی را مورد توجه قرار میدهند که با عقاید و باورهای آنها در ارتباط باشد، مورد توجه پژوهشگران ارتباط جمعی واقع شد و این موضوع تاثیر نظریه برجسته سازی را به میزان قابل توجهای در زندگی ما کاهش داد.
فهرست مطالب
نظریات مرتبط با اثرات وسایل ارتباط جمعی
نظریات برجسته سازی
دیپلماسی رسانه ای
خبرگزاری ها
دسته بندی خبرگزاری ها
خبرگزاری ها در ایران
تبلیغات
نقش های متفاوت
رسانه حکومت
پیدایش خبرگزاری ها
جمع بندی مباحث
منابع