خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه اطلاع رسانی و بحران با فرمت docx در قالب 9 صفحه ورد
تعداد صفحات | 9 |
حجم | 27/898 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
اطلاع رسانی فرآیندی است که طی آن و از طریق آن اطلاعات مورد نیاز برای انجام دادن وظیفهای از منبع مطلع به گیرندهی غیر مطلع یا کم مطلع منتقل میشوند. (جبلی ۱۳۸۰؛ ۵۳) در فرآیند اطلاع رسانی نکاتی چند حائز اهمیت است، اولین نکته مخاطب شناسیاست و دوم شیوههای اطلاع رسانی و سپس حقایق، اطلاعات و دادههایی میباشد که میخواهیم انتقال دهیم. اطلاع رسانی از ابتدای حیات انسان وجود داشته و مطابق تقسیم بندی انجام شده در چهار دورهی شفاهی، گوتنبرگ، مارکنی و هم اکنون در دهکدهی جهانی قرار دارد. اطلاع رسانی با وسایل ارتباط جمعی نوین دارای ویژگیهای خاصی میباشد که باعث ایجاد تنوع در شیوههای اطلاع رسانی شده است.
فهرست مطالب
اطلاع رسانی و بحران
کارکرد رسانه در بحران
نقش اساسی رسانهها در بحران
جایگاه رسانه در بحران
نقش رسانهها در کاهش عوارض روانی بحران
رسانهها و بحرانهای نوین
منابع