خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مهارت های زندگی و انواع آن با فرمت docx در قالب 64 صفحه ورد
تعداد صفحات | 64 |
حجم | 95/531 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
امید و هدف والدین، معلمان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت این است که کودکان به نوجوانان و سپس به جوانان و بزرگسالانی تبدیل شوند که توانایی دسترسی موفقیت آمیز به خواسته¬ها و آمال خویش و جامعه را دارا بوده و به عنوان شهروندان موثر و با کفایت در زندگی فردی و اجتماعی شایستگی هایی را بروز دهند. امید این بوده و هست که نسل آینده با تعارض و کشمکش های فزاینده زندگی روزانه سازگارانه برخورد نموده و از آسیب رساندن به خود و جامعه اجتناب کنند. همین طور وجود انسان های متعهد، نوع دوست، مستقل، با عزت، مبتکر و مشکل گشاء از امتیاز و ویژگیهای جوامع بالنده ذکر شده است (نفیسی 1377، به نقل از ادیب 1382، ص 11).
فهرست مطالب
مقدمه
2- 1- جایگاه آموزش مهارت های زندگی
2-2- پیشینه توجه به آموزش مهارت های زندگی
2- 3- تبیین مفهوم مهارت های زندگی
2- 4- انواع مهارت های زندگی
2- 5- مولفه های مهارت های زندگی
2- 5-1- مهارت حل مساله
2- 5-2- مهارت تصمیم گیری
2- 5-3 مهارت شهروند جهانی
2- 5-4- مهارت برقراری ارتباط
2- 5-4-1 اهمیت یادگیری روش های موثر برقراری ارتباط
2- 5- 5- مهارت فناوری اطلاعات
2- 5- 6- مهارت مشارکت و همکاری
2- 6- آموزش مهارت های زندگی در چهارچوب نظریه های برنامه درسی
2- 6-1-دیدگاه اجتماعی
2- 6-2- دیدگاه انسانگرایانه
2- 6-2-1-اصول برنامه های آموزش و پرورش انسانگرایانه
2- 6-3-دیدگاه رشدگرا
2- 7- نظریه های یادگیری مرتبط با آموزش مهارت های زندگی
2- 7-1-نظریه یادگیری اجتماعی
2- 7-2-نظریه سازنده گرایی
2- 7- 3- نظریه هوش چندگانه
2- 8- جمع بندی نظریه های یادگیری
2- 9- روش های تدریس مهارت های زندگی
2-10- دوره متوسطه
2- 11- سوابق پژوهشی تحقیق
2- 11- 1- تحقیقات خارجی
2- 11-2 تحقیقات داخلی
2- 12- خلاصه و جمع بندی
منابع