خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تفکر و فرایندهای شناختی در افراد با فرمت docx در قالب 34 صفحه ورد
تعداد صفحات | 34 |
حجم | 49/851 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
محققین در تحلیل تفکر تحت عنوان «عملیات ذهنی» آن را به دو مقوله متمایز از هم تقسیم می کند: تفکر همگرا که روابط و مشابهت ها را به وجود می آورد و تفکر واگرا که تفکر خلاق و زایاست. دیدگاه دیگر این است که تجزیه فرآیند تفکر به ابعاد و اجزاء مختلف منطقی به نظر نمی رسد؛ زیرا تفکر ماهیتاً امری واحد است. آنان مفهوم فرآیند تفکر حل مسئله و تحقیق را تقریباً یکسان تلقی می کنند و معتقدند ذکر فرآیند حل مسأله در کنار فرآیندهای تفکر امری نادرست است؛ زیرا کل فرآیند تفکر، حل مسأله است. (شریعتمداری، 1385، 276)
فهرست مطالب
تفکر
2-11-1. کارکردهای اصلی تفکر
2-11-2. راهبردهای تفکر
2-12. اعمال و کارکردهای شناختی
2-13. اعمال و کارکردهای فراشناختی
2-14. انگیزه
2-15. طبقهبندی بلوم از اهداف آموزشی
2-15-1. حوزهی شناختی
2-15-2. حوزهی عاطفی
2-15-3. حوزهی روانی ـ حرکتی
2-16. اصول حاکم بر برنامهی درسی فارسی در دورهی ابتدائی
2-17. اهداف مشترک برنامهی درسی فارسی با دیگر بررنامههای درسی
2-18. هدفهای کلی بنامهی درسی فارسی در دورهی ابتدائی
2-19. فلسفهی وجودی ماهیت و ساختار مادهی درسی
2-20. اهداف کلی برنامهی درس فارسی پایههای چهارم، پنجم و ششم
2-21. پیشینهی تحقیق
2-21-1. سوابق مرتبط
منابع