خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تدریس اثربخش با فرمت docx در قالب 46 صفحه ورد
تعداد صفحات | 46 |
حجم | 55/913 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
تدریس اثربخش را اینگونه تعریف کردهاند: تدریسی که در آن معلم بهطور موفقیتآمیز به اهداف یادگیری دانشآموزان دستیابی پیدا میکند. بهطورکلی دو عنصر بسیار ساده موجب تدریس اثربخش میشوند: معلم باید تصویر ذهنی روشنی از نوع یادگیری که قرار است اتفاق بیفتد، داشته باشد. معلم تجربیات یادگیری را فراهم میکند که به این نوع یادگیری دستیابی پیدا کند (تورانی وهمکاران 1387، 24). در مورد میزان بهکارگیری معیارهای تدریس اثربخش در مدارس، قبل از هر چیز دریافتن کمبودها و جبران نواقص آموزشی مؤثر است؛ چراکه این امر تصویری نسبتاً جامع از کیفیت آموزشی مدارس ارائه میدهد و منجر به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موجود در کیفیت تدریس معلمان خواهد شد. به دنبال این امر آموزشوپرورش باید در برنامهریزی دورههای آموزش ضمن خدمت نیز مؤثرتر عمل کند و نیازهای واقعی معلمان را در این زمینه به گونه مطلوبی پیشبینی و برآورده سازد (ظهور1382 ، 13-5). اندازهگیری اثربخشی تدریس بهصورت مطلق و در پایان یک دوره آموزشی رویکرد کاملی نیست.
فهرست مطالب
2-2- تعریف اثربخشی
2-3- روشهای تفکر در تدریس اثربخش
2-4- تعاریف تدریس
2-5- تدریس بهعنوان یک علم
2-6- تدریس چگونه فعالیتی است؟
2-7- ویژگیهای تدریس مؤثر
2-8- استفاده از روشهای تدریس خلاق
2-9- ویژگیهای معلم
2-10- تدریس، بهعنوان یک هنر
2-12- نقل قول جالبی از لئوتولستوی در وصف بهترین معلم
2-14-تقسیمبندی روش تدریس
2-15- روشهای نوین تدریس
2-16- روش کارگاهی
2-17- روش تدریس کارگاهی
2-20- الگوی آموزش کاوشگری
2-21- الگوی پیش سازمان دهنـــده
2-24- الگوی کاوشگری علمی
2-25- الگوی تدریس غیرمستقیم
2-27- الگوی آگاهی یابی
2-29- الگوی پژوهش گروهی (تفحص گروهی)
2-30- الگوی آموزش آزمایشگاهی
2-31- الگوی کاوشگری علوم اجتماعی
2-32- الگوی یادگیری در حد تسلط آموزش مستقیـــم
2-34-روش ایفای نقش