خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه انگیزه پیشرفت تحصیلی و زمینه های اجتماعی آن با فرمت docx در قالب 51 صفحه ورد
تعداد صفحات | 51 |
حجم | 114/57 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
پژوهشگران انگیزش پیشرفت تحصیلی را مربوط به دو طبقه از اهداف می دانند : اهداف عملکردی و اهداف یادگیری (دوئیک ،1998). دوئیک (1998) در نظریه هدف – محوری خود پیش بینی می کند ، رفتار افراد با سوگیری های متفاوت در دست یابی به اهداف، به ادراک آنان از توانایی هایشان بستگی خواهد داشت.
دوئیک (1998) اشاره می کند در اهداف عملکردی، هدف، عملکرد و کفایت است و دانش آموزان موفقیت ها را به عنوان ملاک کفایت خویش می دانند . در اهداف یادگیری ، هدف ، یادگیری و تسلط بر کفایت است. در این حالت افراد به دنبال هدف های دیگری هستند و در جستجوی فعالیت جدید و افزایش کفایت خود تلاش می کنند. به عبارت دیگر ، دانش آموزانی که اهداف عملکردی را مد نظر دارند ، در ابتدا علاقه مند به اکتساب ارزشیابی های مثبت از توانای هایشان هستند ، سعی می کنند تا از موارد منفی اجتناب کنند ، این افراد ترجیح می دهند ارزشیابی مثبتی در یک تکلیف آسان تر به دست آورندتا این که احتمال ارزشیابی منفی در تکلیفی مهم تر و چالش انگیزتر را بپذیرند.
فهرست مطالب
2-1-1-انگیزش پیشرفت تحصیلی
2-1-2-پیشرفت
2-1-3-اهداف پیشرفت
2-1-4-منشا نیاز به پیشرفت
2-1-5-مدل پیشرفت اتکینسون
2-1-6-نظریه مک کللند
2-1-7-انگیزه پیشرفت
2-1-8-زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت
2-1-9-ویژگی های دانش آموزان دارای انگیزش پیشرفت
2-1-10-نظریه های انگیزشی
2-1-10-4-وین ماندی و همکارانش
2-1-10-5-بیریل سان و استانیر
2-1-10-6-میسکل
2-1-10-7-فروید
2-1-11-انگیزش هدف است یا وسیله
2-1-12-عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
2-1-13-ارتباط انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی
2-1-14-ویژگی دانش آموزان دارای انگیزه پیشرفت بالا
2-1-15-راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی
2-1-16-آموزش انگیزه پیشرفت
2-1-23-ابعاد خودکارآمدی
2-1-24-سبک های اسنادی
2-1-25-منابع کنترل
2-1-26-جریان نسبت دادن
2-1-27-پیشایندهای استنباطهای علی
2-1-28-خواص استنباطهای علی