خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد
تعداد صفحات | 21 |
حجم | 61/376 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
مدیریت دانش را میتوان به عنوان روشی برای بهبود عملکرد، بهره وری و رقابت پذیری، بهبود کسب و کار، تسهیم و استفاده از اطلاعات درون سازمان، ابزاری برای بهبود تصمیم گیری، طریقی برای بدست آوردن بهترین روش ها، راهی برای کاهش هزینه ها و روشی برای نوآورتر شدن سازمان تعریف نمود (منوریان، عسگری و آشنا، 1386). هالست (2003) مدیریت دانش را فرایندی میداند که سازمان ها بواسطه آن فرایند تبدیل داده به اطلاعات و اطلاعات به دانش را پیدا کرده و همچنین قادر خواهند بود دانش کسب شده را به گونه ای موثر در تصمیمهای خود بکار گیرند. میتوان گفت که مدیریت دانش، پدیده ای اجتماعی است. رایانه، فناوری اطلاعات و نظایر اینها تضمین کننده موفقیت مدیریت دانش نیستند. مدیریت دانش پایان ناپذیر است، زیرا حرکت از داده به اطلاعات و از اطلاعات به دانش هیچگاه به پایان نمیرسد، کارکنان و مدیران سازمانی(محیط درونی) ارباب رجوع و سایر ذینفعان(محیط بیرونی) در قلمرو مدیریت دانش قرار میگیرند (ابطحی و صلواتی، 1385،ص34).
فهرست مطالب
مقدمه
2-2- مدیریت دانش
2-3- چرخه مدیریت دانش
2-3-1- تعریف و ماهیت تسهیم دانش
2-3-2- اهمیت تسهیم دانش
2-4- عوامل انسانی موثر بر تسهیم دانش در سازمان
2-5- تئوری های مربوط به تسهیم دانش
2-6- موانع بالقوه تسهیم دانش
موانع بالقوه فردی تسهیم دانش
2-7- عوامل موثر بر تسهیم دانش طبق الگوی وانگ و همکارانش(2010)
منابع