خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تئاتر و مشروعیت با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 106/982 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
با الهام از مفهوم میدان بوردیو، در ایران آن دوره ما شاهد آن هستیم که میدانهای متفاوتی چون میدان سیاسی، حقوقی، مطبوعاتی، آموزشی تربیتی و هنر در حال شکلگیری وتلاش برای توسعه و بقا هستند. این میدانها در حال جدال و کشمکش با هم و با میدان سنتهائی هستند که پیش از این وجود داشتهاند. میدانهای جدید خود دارای زیرمیدانهای دیگری هستند. میدان تولید تئاتر یکی از میدانهایی است که با پیشرفت تمایز (به منزله ذات مدرنیته) در جامعه مدرن شکل میگیرد. مناسبات درونی این میدان و همچنین مناسبات بین آن با میدانهای دیگر و با میدان نمایش سنتی در حال شکلگیری است. در درون این میدان کنشگران تئاتری در حال تولید و انباشت سرمایههای فرهنگی و اقتصادی و سیاسی هستند تا در فضای مدنی جدید، خصلتها و مواضع خود را بیابند. تاریخ تئاتر نوین ایران نشان میدهد که این کنشگران نو پا تا چه حد کوشیدهاند که میدان تئاتری ایجاد شده را مقبول و مشروع کنند.
فهرست مطالب
تئاتر و مشروعیت
تئاتر و مشروعیت فکری
بنیانهای فکری مشروطه و تجددخواهی
تئاتر و مشروعیت اجتماعی
سلیقههای اجتماعی
عوامل مشروعیت و مقبولیت اجتماعی تئاتر در دوره مشروطه
پاسخ به نیازهای جامعه
کارکرد تامین اجتماعی و بهزیستی
محتوای مقبول جامعه
تئاتر و خانواده
عوامل مشروعیت ذاتی تئاتر از دید جامعه
مطابقت تئاتر با جامعه.
نقش گروهی بودن تئاتر در مقبولیتش
اهالی تئاتر سرمایه داران فرهنگی جامعه
گرایش نمایشگران سنتی به تئاتر
تئاتر و مشروعیت سیاسی
فعالیتهای سیاسی کنشگران میدان تئاتر
جنگ افزار نمادین
نمونههایی از سیاسیون، کنشگران میدان تئاتر
موانع و یا راهکارهای کنشگران اصلی میدان سیاست در برخورد با تئاتر نوین ایران
اندر حکایت آشتی و آشنایی تدریجی دولت با تئاتر
تئاتر و مشروعیت دینی
دیالکتیک تئاتر و مذهب
نخستین گامها و عقب نشینی تئاتر
تجربهای برای کنشگران بعدی
تلاشهای موثر (کنشگران موفق)
تئاتر و مشروعیت زیبایی شناختی
فصل مشترک میادین هنری
مؤلفههای زیبائی شناسانه اختصاصی تئاتر
شرایط لازم برای تحقق مؤلفههای زیبائی شناسانه اختصاصی تئاتر
نمونه اقدامات تاریخی کنشگران برای تبیین گزارههای زیبائی شناسانه تئاتر
پیدایش زبان نو
منابع