خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تئاتر نوین در ایران با فرمت docx در قالب 25 صفحه ورد
تعداد صفحات | 25 |
حجم | 60/936 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
ورود واژ طیاطر (تئاتر) به ایران به سد 13ه.ق/19م و به طور مشخص به دور حکومت ناصرالدین شاه باز میگردد. (ر.ک نصیریان) و میرزامصطفی افشار، احتمالاً اولین کسی است که واژه طیاطر را در آن زمان به کار برده و آن را وارد فرهنگ لغات فارسی نموده است. (ملکپور،، ج:) «طیاطر که ترجمه آن تماشاخانه است در کل ولایات حاکمنشین روسیه برای تفرج و تعیش اهل مملکت بنا کردهاند (افشار،:)». هنگامی که از تئاتر نوین ایران سخن به میان میآید، منظور گسست از تئاتر نوینهای نمایشی سنتی آئینی است که تحت تاثیر رخداد مهم تجددخواهی در ایران صورت پذیرفته است.
فهرست مطالب
تئاتر نوین ایران
مشروعیت
نظریه های پییر بوردیو
فضای اجتماعی
سرمایه
میدان
منش
تمایز
جهانشمول
مفهوم مشروعیت از دیدگاه بوردیو
منابع