خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه چهار رکن اصلی میدان تئاتر با فرمت docx در قالب 59 صفحه ورد
تعداد صفحات | 59 |
حجم | 126/796 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
بسیاری از پیشگامان و بدعتگذاران پدیدههای جدید اجتماعی و فرهنگی، ایرانیانی بودند که مدتی در خارج از کشور زیسته بودند؛ خاصه آن کشورهائی که از امکانات فرهنگی و اجتماعی بهتری برخوردار بودند. در محیط سنتی و بستة ایران که استبداد و استعمار شرایطی خفقانآور برای بروز هر گونه استعداد و خلاقیت و نو آوری بوجود آورده بودند؛ این افراد، بیشتر و بهتر میتوانستند با پدیدههای جدید اجتماعی و فرهنگی آشنا شوند، آنها را بیاموزند و سپس حاصل تجارب و آموختههای خود را به ایران منتقل کنند. این افراد سرمایههایی برای تئاتر نوین در ایران بشمار میآیند. چنین است که میرزا فتحعلی آخوندزاده نخستین گام رادر آن سوی رود ارس در بنیان گذاشتن میدان تئاتر ایران برمیدارد.
فهرست مطالب
چهار رکن اصلی میدان تئاتر
کنشگران تولیدکننده
میرزافتحعلی آخوندزاده
میرزا ملکمخان
مرتضی قلیخان فکری ارشاد
بررسی کنشگران از بعد جنسیت
گروههای تئاتری
آثار تولیدی میدان تئاتر
ترجمه و اقتباس
مصرفکنندگان در میدان تئاتر
اولین مخاطبین
مخاطبین عوام
شکلگیری فرهنگ (آداب) تماشای تئاتر (منشهای زیر میدان مخاطبین تئاتر)
سرمایه بخشی نمادین مخاطبین به تولیدکنندگان
تعیینکنندگی مخاطبین در کمیت و کیفیت آثار
انتقال مفاهیم و اثرگذاری تئاتر در بطن جامعه از طریق مخاطبین
مصرفکننده از نظر جنسیت
طرفندهای تولیدکننده برای جذب مصرفکننده
رابطه هومولوژی مصرفکننده و تولیدکننده
ابزار و لوازم
مکان اجرا
البسه و لوازم صحنه
منابع