خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مکتب وقوع و واسوخت و تعاریف مرتبط به آن با فرمت docx در قالب 39 صفحه ورد
تعداد صفحات | 39 |
حجم | 76/161 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
ادبیات در طول تاریخ دستخوش تغییراتی قرار گرفت و پیامد آن ایجاد مکتب های ادبی بود. شاعرانی نظیر وحشی بافقی، کلیم همدانی و محتشم کاشانی را نمی-توان شاعر سبک هندی به شمار آورد این شاعران را باید در محدوده¬ی شهر آشوب و واسوخت در "مکتب وقوع" بررسی کرد. به عنوان مثال زبان وحشی بافقی اصلاً هیچ نظیری با سبک عراقی ندارد. با شیوه¬های هندی هم قابل قیاس نیست. اغلب مکتب وقوع را مقدمه سبک هندی دانسته¬اند. واقعه گویی یا مکتب وقوع عبارت است از وارد کردن تجارب واقعی مربوط به عوالم عشق و عاشقی در شعر به طوری که از اغراق و تخیلات دور و دراز برکنار باشد.
فهرست مطالب
3- مفاهیم وتعاریف سبک، مکتب، مکتب وقوع و واسوخت 31
3-1- مقدمه 31
3-2- مکتب ادبی 31
3-3- تاریخچهی کلّی مکتب های ادبی 32
3-4- انواع مکتب های ادبی 33
3-4-1- کلاسیسیسم 33
3-4-2- رمانتیسم 33
3-4-3- رئالیسم 34
3-4-4- ناتورالیسم 35
3-4-5- سمبولیسم 35
3-5- تعریف سبک 36
3-6- تفاوت سبک و مکتب 37
3-7- سبکهای ادبی در زبان فارسی 39
3-7-1- سبک خراسانی 40
3-7-2- سبک بینابین (مکتب آذربایجان) 41
3-7-3- سبک عراقی 41
3-7-4- مکتب وقوع 42
3-7-5- سبک هندی 42
3-7-5-1- عوامل پیدایش سبک هندی 42
3-7-5-2- ابهام در سبک هندی 46
3-7-5-3- دو شیوه در سبک هندی 46
3-7-5-4- شاعران معروف این دوره 46
3-7-6- دوره بازگشت 47
3-7-7- دوره مشروطه 48
3-7-8- دوره معاصر 48
3-7-9- وقوع 49
3-7-9-1- وقوع در لغتنامه 49
3-7-10- مکتب واسوخت 55
منابع