خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه ادبیات کودک و نوجوان و ویژگی های آن با فرمت docx در قالب 22 صفحه ورد
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 41/559 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
تولّد نخستین نوزاد، به زندگی انسان معنا و مفهومی تازه می دهد و افقی نو به روی او می گشاید. این موجود کوچک و ناتوان، امّا دوست داشتنی، با حضور خود، فضای زندگی و وجود انسان را پرمی کند و حقوقی تعریف نشده را برای خود برقرار می سازد و بزرگ سالان را به رعایت آن وا می دارد. دین های الهی نیز از آغاز آفرینش انسان، دستورها و رهنمودهایی تکمیلی برای تربیت خردسالان و بزرگ سالان ارائه می دهند؛ البته به معنای رعایت همه جانبه ی حقوق کودک نیست؛ زیرا حقوق کودک، از آغاز آفرینش انسان، فراز و نشیب های فراوان داشته است و قوم ها، ملّت ها، حتّی پیروان دین های پیش از اسلام ، با این مقوله برخوردهایی گوناگون کرده اند.«دین اسلام به ویژه مذهب تشیّع، مترقّی ترین نظریه ها و اصل ها را درباره ی حقوق کودک و کارآمدترین برنامه ها را برای تعلیم و تربیت و پرورش قوای او ارائه می-دهد و دوره های کودکی و نوجوانی را بهترین دوره های شکل گیری شخصیت وی می داند.(نعمت الهی، 1385: ص 32)
فهرست مطالب
شناسایی کودک و نوجوان 10
2-2- ادبیات کودک و نوجوان 12
3-2- ویژگی های ادبیات کودک و نوجوان 14
4-2- پیشینه ی ادبیات کودکان و نوجوانان 15
5-2- ادبیات کودکان در جهان 15
6-2- ادبیات کودکان در ایران
منابع