خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه طنزنویسی و حرکت با فرمت docx در قالب 10 صفحه ورد
تعداد صفحات | 10 |
حجم | 18/239 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
حرکت در تئاتر ادامه رقص است و میراث دار سنت با شکوه مراسم آیینی، مراسمی که آدمی را از دو جهت در مقابله با طبیعت پیرامونش یاری کرده است. (ابراهیم مکی، 1380: 113) اهداف شخص بازی از طریق حرکت و عمل آنچه را که ذهنی است و در درون شخص بازی می گذرد و قابل روئیت نیست تجسم می بخشد و در برابر چشم تماشاچی به داوری می گذارد در نمایش نامه های طنز ایران رقص یکی از عمل های شادی آور بود. به طور مثال، رقص شاطری، رقص شیش کباب، رقص نجاری را می توان نام برد محمد باقر انصاری 1387: 6) امروزه در عروسیها هنوز رقص چاقو جهت بریدن کیک در شمال کشور مشاهده می شود که به جهت شادی بیشتر در فضای مهمانی است. هنگامی که از شدت کمیک و خنده آفرینی نمایش کاسته می شد رقص به یاری نمایش می آید. به تدریج رقص ها در نمایشنامه ها بیشتر به صورت حرکات موزون تبدیل شده اند و اینکه طنز نویس به جهت ایجاد فضای شاد بیشتر و جلوگیری از تکرار و یک نواختی دیالوگ های نوشته شده اش باید فضایی از متن را برای ایجاد حرکات موزون در نمایش جهت شخص بازی به کارگردان بدهد. از حرکت به عنوان اعمال دراماتیکی نیز نام برده می شود.
فهرست مطالب
طنز نویسی و حرکت 47
شیرین کاری 49
اعمال فیزیکی 52
خرافات در طنز 53
خرافه و حرکت 55
منابع