خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه تربیت و معنای لغوی آن با فرمت docx در قالب 19 صفحه ورد
تعداد صفحات | 19 |
حجم | 27/922 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
واژهی تربیت عربی استمعادل فارسی آن پرورش استازآن جاکه درپرتودین اسلام وبرگزیدن آن ازسوی پارسیان،تداخل وتعامل زیادی میان واژگان فارسی وعربی ایجادشده است وواژگان عربی به طوروسیع،به حوزهی ادبیات فارسی زبانان راه یافته است،امروزه واژهی تربیت درادبیات فارسی زبانان جایگاه ویژهای یافته استحتّی می توان ادّعانمودکه کاربردآن،به ویژه درعرصهی آموزش وپرورش،بیش ازپرورش شهرت یافته استبه هرحال،این واژه درزبان فارسی درمعانی گوناگونیچون پروردن،پروراندن آداب واخلاق رابه کسی آموختن ودرزبان عربی،به معانی متعدّدی چون حضانت، اصلاح، تدبیر، تتمیم، تکمیل،تأدیب، تغذیه نمودن،رشدونموکردن وتهذیب نمودن به کاررفته استامروزه باتوسعه ی تعلیم وتربیت، کاربردهای دیگری برای آن به وجودآمده استگاستون میالاره دراین زمینه،به چندکاربرداشاره میکند:«1-تربیت به معنای نهادیانظام تربیتی؛2- حاصل عمل معیّنی؛3-محتوا یابرنامه ی آموزشی وتربیتی است که به فراگیران ارائه می شود»(شکوهی،25:1375)
فهرست مطالب
معنای لغوی واصطلاحی واژهی تربیت11
2-2-تعریف تربیت13
2-3-تعاریف سازگاربانگرش دینی13
2-4-تربیت ازمنظرقرآن15
2-5-رابطهی اخلاق وسیاست17
2-6-هدف تربیت21
2-7-ارتباط بین مقولههای فلسفی وجنبههای مختلف تعلیم وتربیت23
2-8-تعریف علم تعلیم وتربیت(آموزش وپرورش)
منابع