خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه توریسم و وضعیت آن در جهان با فرمت docx در قالب 37 صفحه ورد
تعداد صفحات | 37 |
حجم | 94/751 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
گردشگری ازقدیمالایام مطرح بوده است، مثلاً در یونان باستان، راهنمایان سفر، فراوان بودهاند. حتی این راهنمایان دنبال یادگاری و سوغات، همچنان که امروزه گردشگران به دنبال آن هستند، بودهاند. در واقع میتوان گفت که یادگاری و سوغات، ابتکار یونانیان بوده است. این راهنمایان سفر در آن دوره، زائران مسیحی دورهی قرون وسطی را راهنمایی میکردند تا راهها و کوره راههای اروپا را طی کنند و به مقصد برسند. مارکوپولو بازرگان ونیزی و سیاح بزرگ عهد رنسانس اروپا، سفر میکرد تا دیگران را به دین مسیح جذب کند و در واقع به خرید ادویه اقدام میکردند و مسافرانی تاجر بودند. ابن بطوطه سیاح بزرگ قرن چهاردهم عرب، جهانگردی نیرومند بود که حدود 120 هزار کیلومتر در کشورهای مسلمان مسافرت نمود و از زادگاهش طنجه در مراکش تا چین و سوماترا در شرق آسیا را طی نمود و ضمن لذت بردن از سفرها با فرهنگهای جدید آشنا میشد.
فهرست مطالب
2-1 تاریخچه صنعت توریسم در جهان 11
2-2 وضعیت جهانی جهانگردی 12
2-3 تقسیمبندی جهانی توریسم 12
2-4 گردشگری (توریسم) 15
2-5 گردشگری روستایی 16
2-6 گردشگری شهری 17
2-7 گردشگری و انواع آن 17
2-8 اشکال توریسم 20
2-9 ارکان صنعت توریسم 22
2-10 عوامل موثر بر توسعه ی صنعت گردشگری 23
2-11 اثرات گردشگری 25
2-11-1 اثرات فرهنگی-اجتماعی گردشگری 25
2-11-2 اثرات زیست محیطی گردشگری 25
2-12 انواع جاذبه های گردشگری 26
2-13 ارتباط جغرافیا و توریسم 27
2-14 جنبه های اجتماعی و فرهنگی گردشگری 27
2-15 اثرات فرهنگی – اجتماعی گردشگری 28
2-15-1 تغییرات فرهنگی گردشگری 28
2-15-2 تعارض در جامعه 30
2-16 موانع گردشگری 31
2-16-1 هزینه های گردشگری 31
2-16-2 کمبود وقت 31
2-16-3 محدودیت های جسمانی 31
2-16-4 وضعیت خانواده 32
2-16-5 بی علاقگی به علت ناآگاهی 32
2-16-6 احساس ناامنی 32
2-17 اهداف توسعه گردشگری 32
2-18 توسعه پایدار گردشگری 33
2-19 توسعه پایدار 34
2-20 اثرات زیست محیطی گردشگری 35
2-21 توانهای محیطی 36
2-22 جغرافیا و محیط 36
2-23 مفهوم محیط در جغرافیا 37
2-24 محیط طبیعی 37
2-25 اهمیت جغرافیای طبیعی در برنامه ریزی محیطی منطقه 37
2-26 مدیریت محیط 38
2-27 پیشینه تحقیق 39
منابع