خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه حافظه و انواع آن با فرمت docx در قالب 48 صفحه ورد
تعداد صفحات | 48 |
حجم | 1827/358 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
سازمان محافظت از محیط زیست امریکا، مواد شیمیایی مختل کننده ی درون ریز را به عنوان عوامل خارجی که در تولید، آزاد سازی، انتقال، متابولیسم، اتصال، عملکرد و یا حذف هورمون های طبیعی که مسئول حفظ هموستاز و تنظیم فرایند های رشد هستند، مداخله می کنند، تعریف کرده است. کلمه ی زنواستروژن از لغات یونانی ("زنو" به معنای خارجی، و" استروس" به معنای میل جنسی ، "ژن" به معنای تولید) گرفته شده است (Wetherill et al.; 2007). این مواد شیمیایی یا به صورت ارگانیک هستند یا مصنوعی. علی رغم اینکه در داخل بدن جانوران ساخته نمی شوند، اما ساختمان شیمیایی آنها به اندازه ای شبیه همتا های طبیعی آنها در بدن است که می توانند به گیرنده های استروئیدی متصل و اعمال هورمون های داخلی بدن را تشدید و یا مهار کنند. زنواستروژن های ارگانیک همواره با ما هستند و در سویا، بقولات (عدس، لوبیا) و سایر گیاهان وجود دارند. ترکیبات دست ساز مانند حشره کش ها، ددت، ظروف یکبارمصرف، شوینده ها، لوسیونها ی بدن و شامپو های معطر، حلال انواع چسبها، در سال های اخیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند(Anway & skinner.; 2006; & Gore.; 2008
فهرست مطالب
2 -1 زنواستر.ژن ها 8
2-2 بیس فنول آ 8
2-3 حافظه و انواع آن 10
2-3-1 حافظه ی کوتاه مدت 10
2-3-2 حافظه ی میان مدت 10
2-3-3 حافظه ی بلند مدت 12
2-3-4- حافظه ی اظهاری 12
2-3-5- حافظه ی غیر اظهاری 13
2-4- یادگیری احترازی 13
2-5- نقش مراکز عمده در یادگیری 15
2-5-1-هیپوکامپ 15
2-5-2- مخچه 19
2-5-3- آمیگدال 22
2-5-4- قشر پری فرونتال مخ 25
2-6- گیرنده های گلوتامات 28
2-7- گیرنده ی NMDA و نقش آن دریادگیری 29
2-8- LTP ،LTD و مکانیسم عمل آنها 32
2-9-هورمون های استروئیدی و نقش آنها در یادگیری 38
2-9-1 شیمی هورمون های استروئیدی 38
2-9-2- نقش هورمون های استروئیدی در یادگیری و حافظه
منابع