خرید و دانلود فصل دوم پایان نامه مفهوم کیفیت و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 44 صفحه ورد
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 57/991 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
اگرQ بزرگ تر از یک باشد،مشتری هنگام استفاده از آن محصول یا خدمت احساس خوبی خواهد داشت.کیفیت عبارت است از مجموعه ی خصوصیات و ویژگی های یک محصول یا خدمت که دربرگیرنده ی توانایی آن در برآوردن نیازهای تحویلی و معین باشد. نیازهای معین توسط قرارداد مشخص شده و محدویت نامیده می شوند ولی نیازهای تحویلی تابعی از بازار هستند. این نیازها باید شناخته و تعریف شده، آنها را شاخص می نامیم و شامل موارد ایمنی قابلیت اطمینان، قابلیت دسترسی، تعمیر پذیری، قابلیت استفاده، قیمت محیط می باشند. قیمت به سادگی توسط واحد پولی مثلاً ریال مشخص می گردد. بقیه ی نیازها با تبدیل خصوصیات و ویژگی های محصول ساخته شده یا خدمت ارائه شده بر یک سری مشخصات تعیین می گردند. تطابق محصول یا خدمت مورد نظر با این مشخصات قابل اندازه گیری بوده، تعریف کمی و کاربردی از کیفیت ارائه می دهد. اگراین مشخصات،نیاز های مشتری را برآورده نکنند باید تغییر یابند (جعفری و همکاران ،1388)
فهرست مطالب
مفهوم کیفیت 41
تاریخچه کیفیت 43
ابعاد کیفیت 43
مدیریت کیفیت فراگیر چگونه به وجود آمد؟ 45
تاریخچه مدیریت کیفیت فراگیر 45
مفهوم مدیریت کیفیت جامع 48
تعریف مدیریت کیفیت فراگیر 51
ویژگی های کلیدی مدیریت کیفیت فراگیر 51
اصول اساسی در مدیریت کیفیت فراگیر 52
اصول مشترک در اجرای مدیریت کیفیت فراگیر 52
گامهای پیاده سازی مدیریت کیفیت فراگیر 53
اصول مدیریت کیفیت جامع 54
مزایای مدیریت کیفیت فراگیر 56
اجرای مدیریت کیفیت فراگیر (جامع) 66
دلایل شکست اجرای مدیریت کیفیت فراگیر 72
منابع